درامانقد-سینما: ریدلی اسکات در فیلمی با عنوان «کوله‌پشتی» زندگی ناپلئون بناپارت را روایت خواهد کرد. او این فیلم را برای استودیوهای قرن بیستم کارگردانی می‌کند.

در این فیلم خواکین فینیکس که قبلاً در گلادیاتور در برابر دوربین ریدلی اسکات قرار گرفته بود و به خاطرش کاندید نقش مکمل اسکار شده بود در نقش ناپلئون بار دیگر با این کارگردان همکاری می‌کند.

عنوان کوله‌پشتی از این گفته انتخاب شده که ناپلئون گفته بوده است که ستاد یک ژنرال در کوله هر سرباز وی نهفته است. از همین عنوان مشخص است که این فیلم بیشتر به شخصیت جنگجو و نبوغ جاه طلبانه ناپلئون در گسترش قدرت می‌پردازد.

کوله‌پشتی فیلمی غیراقتباسی است که گفته شده نگاهی شخصی به زندگی ناپلئون دارد و با نگاهی به خاستگاه وی و بالا رفتن سریع وی تا امپراتوری؛ او را از زمانی که فرمانده ارتش بود تا مسیری را که برای رسیدن به امپراتوری طی کرد تصویر می‌کند. در عین حال که رابطه او با همسر و تنها عشق واقعی زندگی‌اش یعنی ژوزفین نیز در این فیلم بررسی می‌شود، اما تمرکز اصلی اسکات در فیلم نبردهای بزرگ ناپلئون و جاه‌طلبی فوق‌العاده وی و توانایی‌های ذهن استراتژیک او به عنوان یک رهبر نظامی خواهد بود.

فیلمنامه کوله‌پشتی به قلم دیوید اسکارپا نوشته شده که برای اسکات فیلمنامه «همه پول‌های دنیا» را نیز نوشته بود.

ریدلی اسکات پیشتر در دهه 70 با درام جنگی دوئل‌بازها یک بار دیگر دوران ناپلئون را تصویر کرده بود. جدیدترین فیلم ریدلی اسکات آخرین دوئل است که به تازگی فیلمبرداری آن در ایرلند به پایان رسید. فیلم گوچی فیلم بعدی کارنامه اسکات خواهد بود که وی در آن به سراغ ترور ماریتزیو گوچی در سال ۱۹۹۵ توسط همسرش می‌رود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید