درامانقد-سینما: فیلم «گمیچی» به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا از پنجشنبه ۳۰ شهریور در سینماهای گروه هنروتجربه اکران می‌شود.

به گزارش سامانه رسمی هنر و تجربه مجید پارسا کارگردان گمیچی در کارنامه‌ فیلم‌سازی‌اش ساخت چند فیلم کوتاه از جمله «قرار ملاقات»،«زندگی زیباست» و«تلخ» را دارد. او  فیلم‌های بلندی چون «نزدیک‎تر بیا»،«کمی دورتر»، «خشت بهشت»، «خداجیرجیرک‌ها را دوست دارد»، «رقص روی یخ» و«جاده» را نیز مقابل دوربین برده‌ و «گمیچی» آخرین ساخته بلند او محسوب می‎شود. قصه این فیلم در ارومیه و بر بستر دریاچه‌ ارومیه می‌گذرد. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های مختلفی به نمایش درآمده و موفق به کسب جوایزی چون خروس طلایی چین،پروانه زرین جشنواره کودک و نوجوان همدان، تندیس بهترین فیلم‌برداری از جشنواره بین المللیِ فیلمِ بروکلین و…شده‌است.

گمیچی

کارگردان در یادداشتی درباره مضمون و قصه فیلم می‎نویسد:«سخن گمیچی سخنی جهانیست. گمیچی با زبان نوجوان درباره طبیعت حرف می‌زند. طبیعتی که توسط ما انسان‌ها هر روز به دست نابودی می‌رود. دریاچه‌ها، تالاب‌ها،جنگل‌ها و … گمیچی در بستر دومین دریاچه بزرگ آبشور دنیا(دریاچه ارومیه) که اکنون به بیابان و کویر ارومیه تغییر شکل داده سخن می‌گوید. گمیچی روایت‌گر داستان نوجوانی به نام حسن است که قصد دارد کشتی به گل نشسته خانوادگی‌اش که روزی روزگاری عروس دریاچه بوده را برای روز تولد پدرش که تنها هفت روز تا آن مانده احیا کند اما در این میان برادر بزرگ‌ترش قصد می‌کند آهن‌ها و باقی مانده کشتی را به مالخری بفروشد و با مبلغ فروشش به آن‌طرف آب‌ها سفر کند. چالش و تلاش حسن آغاز می‌شود. گمیچی از امید حرف می‌زند. از ایستادگی. از خاک.»

این فیلم در اولین روز اکران خود در پنج شنبه ۳۰ شهریور در سینماهای خانه هنرمندان، موزه سینما (ساعت ۱۵)،پردیس چارسو (ساعت۱۸)،هویزه مشهد(۲۱)،پردیس گلستان شیراز،سوره اصفهان(ساعت۱۹) به نمایش در می‎آید.

گمیچی/کارگردان: مجید اسماعیلی پارسا-نویسندگان فیلم‌نامه: مجید اسماعیلی پارسا،امیرمحمد عبدی-مدیر فیلم‌برداری: محمد فکوری- صدابردار: مهدی اکبریان پور- طراح صحنه و لباس: هاشم مرادی-چهره‌پرداز: شهرام ولی پور- تدوین: اسماعیل منصف-صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی-آهنگساز: مسعود سخاوت دوست- منشی صحنه: المیرا حیدری ثانی- عکس: وحید رضوی- تهیه‌کننده: جواد قلی زاده- بازیگران:مهدی مهاجری، مجید دریس، یوسف خداپرست، یوسف صفری بختیاری، حمیده مقدس‌زاده،فضیله مجلسی،شراره زندی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید