درامانقد-سینما: اسامی مستندهای ایرانی پذیرفته شده در بخش «مستند زیر ذره‌بین» سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شد. پیش تر مستندهای غیر ایرانی این بخش نیز معرفی شده بود.

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال در بخش «مستند زیر ذره‌بین» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجرپنج مستند ایرانی و هشت مستند خارجی از کشورهایی چون استرالیا، جمهوری چک، بریتانیا، اوکراین، لهستان و… به نمایش درمی‌آید.

آثار ایرانی پذیرفته شده برای بخش «مستند زیر ذره بین» جشنواره شامل «ارثیه پدری» به کارگردانی مهدی نقویان، «در جستجوی فریده» به کارگردانی کوروش عطایی و آزاده موسوی، «در جستجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری، «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و «راه دل» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری است.

پیش از این فیلم های «داستان یک ازدواج» به کارگردانی هلنا ترشتیکووا از چک، «آبی» به کارگردانی کارینا هولدن از استرالیا، «الدورادو» کاری از مارکوس ایمهوف از آلمان و سوییس، «دریا از دوردست به ما می نگرد»به کارگردانی مانوئل مونیوز ریواس از اسپانیا و هلند، «دریای غم» کاری از ونسا ردگریو محصول بریتانیا، «شهاب‌ سنگ ها» به کارگردانی گورجان کلتک محصولی از ترکیه و هلند، «خانه نویسندگان» به کارگردانی تاراس تومنکو از اکراین و «همدلی» کاری از آنا زامتسا محصول لهستان به عنوان مستندهای خارجی این بخش اعلام شده بودند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید