درامانقد-سینما: دست نوشته ها و لباس های معروف آدری هپبورن ستاره جاودانه هالیوود در حراج معروف کریستیز به مبلغ ۶ میلیون دلار فروخته شده است.

در میان دست نوشته های باقیمانده از او نسخه اصلی فیلمنامه «صبحانه در تیفانی» وجود داشته که در سال ۱۹۶۱ فیلم معروفی به همین نام از روی آن ساخته شد.

ادرین هوم سایر مدیر بخش فروش آثار خصوصی در مؤسسه حراج کریستیز روز پنجشنبه ششم مهرماه در این باره به رسانه های هالیوودی گفته است: «ما عمیقاً از واکنش و علاقه عمومی به این مجموعه خصوصی باقیمانده از آدری هپبورن شگفت زده و شادمان شده ایم. او یکی از بت های بزرگ تاریخ سینما بوده است و واکنش عمومی برای خرید میراث او بیانگر اهمیت هی و شخصیت انسانی او می باشد.»

فیلمنامه «صبحانه در تیفانی» که از وسایل شخصی اودری هپبرن بود در این حراجی هفت برابر قیمت پیش بینی شده و به قیمت 630 هزار پوند فروخته شد.

آدری هپبورن هنرپیشه انگلیسی در سال ۱۹۹۳ در سن ۶۳ سالگی درگذشت. از فیلم های معروف او می توان به «صبحانه در تیفانی»، «بانوی زیبای من»، «داستان راهبه»، «عشق در بعد از ظهر»، «سابرینا»، «تعطیلات در رم» و… اشاره کرد که همه از جاودانه ترین فیلم های تاریخ سینمای هالیوود محسوب می شوند.

آدری هپبورن در سال های آخر عمر خود به عنوان سفیر یونیسف در انجام امور خیریه و کمک رسانی به کودکان محروم در کشورهای در حال توسعه خدمت می کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید