درامانقد-موسیقی: بک اکس واش (Backxwash)، نام هنری آشانتی موتینتا «Ashanti Mutinta»، رپر کانادایی است که روز دوشنبه برنده جایزه موسیقی پولاریس «Polaris» برای بهترین آلبوم کانادایی شد. او از ترکیب سبک‌های گوتیک، رپ، متال و با مضامینی چون ایمان به خانواده و در عین حال پذیرش و ابراز هویت خود، به سبکی جدید و عجیب دست پیدا کرده است.

بک اکس واش هنرمندی تراجنسیتی است که متولد زامبیا است. او در پی انتشار آلبوم خود با عنوان: «خدا هیچ کاری با این موضوع ندارد، دور او را خط بکشید» شناخته شد.

آلبوم وی شامل کارهای خلاقی بر اساس آثاری از گروه هایی چون لد زپلین و بلک سبت ساخته شده است. از نکات جالب توجه این آلبوم یک تراک آن است که از فیلم «کله‌پاک‌کن» Eraserhead ساخته معروفِ سوررئال دیوید لینچ الهام گرفته است.

این موزیسین متولد لوساکای زامبیا پیش از آنکه در 17 سالگی  به بریتیش کلمبیای کانادا مهاجرت کند، کار رپ را آغاز کرده بود. او پس از پایان تحصیلات خود در رشته علوم کامپیوتری به مونترال نقل مکان کرد و آنجا به طور حرفه ای به عنوان یک هنرمند تراجنسیتی معرفی و مشهور شد. او از سال 2018 در برنامه شبهای جم به اجرای برنامه پرداخت و اولین قطعات خود را روانه بازار کرد. آلبوم  «خدا هیچ کاری با این موضوع ندارد، دور او را خط بکشید» اولین آلبوم این هنرمند بود که در می 2020 منتشر شد و موفقیتی رویایی را برایش به ارمغان آورد. نکته منحصر به فرد در کار بکس واش ترکیبی است که از موسیقی هیپ هاپ، پست راک و هوی متال به وجود می آورد و اشعاری که اغلب ترکیبی از مضامین آشنای این سبک هستند. در کنار آن مضامین این هنرمند تلاش می کند استایل و سبک بومی و تجربیات شخصی خود را به داستان مهمی از موسیقی خود بدل سازد.

برخی از آثار این هنرمند را در وبسایت او  https://backxwash.bandcamp.com/ به صورت رایگان می توانید بشنوید.

ده هنرمند کانادایی، دوشنبه شب برای دریافت جایزه موسیقی پولاریس به رقابت پرداختند. در این میان، سه نفر قبلا این جایزه معتبر ۵۰۰۰۰ دلاری را از آن خود کرده بودند.

کاریبو، آهنگساز موسیقی الکترونیکی، کایترانادا، دی جی و تهیه کننده موسیقی و لیدو پیمینتا، خواننده و ترانه سرا، هرکدام قبلا برنده جایزه پولاریس شده‌اند و امسال بار دیگر برای کسب این جایزه و انتخاب بهترین آلبوم موسیقی کانادایی به رقابت پرداختند.

هیئت داوران این جایزه متشکل از ۱۱ نفر از جمله روزنامه نگاران حوزه موسیقی و پخش کننده‌ها هستند که برترین آثار را انتخاب می‌کنند.

از دیگر کسانی که برای دریافت جایزه رقابت می کردند می‌توان به جسی ریز، هنرمند سبک آر اند بی – پاپ «R & B-pop»، گروه موسیقی راک «First Nations Nehiyawak» و  «Witch Prophet» نوازنده تورنتو با تبار اتیوپی اشاره کرد.

نامزدهای دیگر، دختران ایالات متحده «US-Girls»، یک گروه پاپ آزمایشی آمریکایی-کانادایی، خواننده هیپ هاپ و آر اند بی ، جونیا-تی و پانتایو یک گروه کاملا زنانه بودند که موسیقی سنتی «kulintang» از فیلیپین را با تاثیرات پاپ ترکیب می‌کند.

سال گذشته هاویا مایتی «Haviah Mighty»، رپر تورنتویی اولین زن کانادایی بود که موفق شد با آلبوم «طبقه ۱۳»، این جایزه ارزشمند نصیب خود کند.

«Jeremy Dutcher»، «Tanya Tagaq» و «Arcade Fire» از دیگر برندگان جایزه پولاریس در کانادا هستند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید