درامانقد-موسیقی: تینا ترنر ملکه موسیقی راک‌اند‌رول اخیراً با انتشار زندگینامه تصویری خود، با نام «این زندگی من است» (That’s My Life)، به ما نشان می‌دهد که چگونه تغییرات و فراز و فرودهای احساس و روحی‌اش را از طریق مد و لباس و شمایلی که در طول سالیان از خود ساخته است منعکس کرده است. او ضمن شادی از ابراز صادقانه خود در طول فعالیت هنری‌اش، موفق شده در این کتاب از علایق معنوی و تجربیات درونی و عرفانی خود نیز پرده برداری کند و زوایای کمتر دیده شده‌ای از زندگی‌اش به عنوان یکی از بزرگترین خوانندگان زن موسیقی راک را افشا نماید.

خواننده آلبوم «هر قانونی را بشکن» می‌گوید: می‌توانم داستان زندگی‌ام را  از طریق لباس‌هایی که پوشیده‌ام ببنیم. همیشه بین این دو یعنی لباس و داستان زندگی انسان ارتباطی وجود دارد.

ترنر 81 ساله علاوه بر موسیقی درخشان و داستان زندگی باورنکردنی‌اش، با سبک نمادین خود در لباس پوشیدن نیز همواره مورد توجه بوده است.

این کتاب بصری سرگرم کننده نشان می‌دهد که چگونه ترنر در طول فعالیت هنری‌اش به تدریج با اعتماد به نفس و قدرت بیشتری خود را به عنوان هنرمندی محبوب و همواره پرانرژی  معرفی کرده است.

ترنر که با آلیوم هایی چون «انفجار عشق»، «رقاص خصوصی»، «رابطه خارجی» و «وحشی ترین رؤیاها» و… بیش از چهار دهه قله های موسیقی جهان را فتح کرد، در کنار تصاویر مختلف از مجموعه کفش‌ها، کلاه گیس‌ها و لباس‌های پر از زرق و برق و متفاوت خود که شخصاً ساخته است، ارتباط معنوی خود با آثار هنری بودایی و چینی را نیز نمایش داده است و تأثیرپذیری خود از عرفان شرقی را به نحوی بصری به دید همگان گذاشته. در این کتاب همچنین همکاری های ویژه وی با عکاس مد آلمانی پیتر لیندبرگ، که سال گذشته درگذشت نیز آورده شده است.

اما «این زندگی من است» فقط شامل عکس‌های معروف و پر زرق و برق یک ستاره راک نیست. تینا ترنر به آرشیو شخصی خود نیز رجوع کرده و تصاویری گاه احمقانه و کنار گذاشته شده از خود را که هیچگاه رسانه‌های منتشر نکردند را در این کتاب منتشر کرده است. ترنر خود در این باره می‌گوید: «من با خودم صادق هستم. به نظرم زیباست که در بعضی عکسها کمی احمق یا بازیگوش باشم و در بعضی دیگر جدی. من عاشق این هستم که عکس، درونی ترین احساسات مرا نمایش دهد و پس از سالها آنها را زنده نگه دارد.»

تینا ترنر درباره کتاب تازه منتشر شده خود مصاحبه ای با NBC کرده است که به زودی در درامانقد ترجمه فارسی آن منتشر خواهد شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید