درامانقد-موسیقی: کلینیک مایو در آمریکا اعلام کرده است که نزدیک به 20 درصد از حاملگی های شناخته شده، منجر به سقط جنین می‌شود. این خبر این گمانه را به بار آورده است که رسانه ای کردن بحث بارداری میان ستاره‌ها آیا منتهی به بحران هایی در بارداری می شود یا خیر؟

آمار معناداری در سطح جهانی و به خصوص در ایالات متحده امریکا نشان می‌دهد که نسبت سقط جنین میان ستاره ها و سلبریتی‌ها بیشتر از افراد ناشناخته است و همین امر برخی از ستاره های سینما، موسیقی و تلویزیون را واداشته تا بارداری خود را تا حد امکان مخفی نگه دارند. اما آیا واقعاً شهرت به بارداری لطمه می‌زند؟

تا به حال روان شناسان و مراکز تحقیقاتی معتبر در خصوص این مسئله اظهار نظر علمی دقیقی نکرده اند اما به نظر می رسد در آمار مربوطه امری معنادار و قابل پیگیری درباره این مسئله وجود دارد.

در آخرین رخدادی که این بحث را پیش کشیده است کریستینا پری، ترانه سرا و خواننده مشهور سبک پاپ راک اواخر روز سه شنبه در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که پس از آنکه هفته گذشته به دلیل عوارض بارداری در بیمارستان بستری شده، فرزند خود را از دست داده است.

خواننده ترانه‌های مشهوری چون شیشه قلب و هزار سال گفت: “دخترم پس از جنگیدن بسیار سخت برای رسیدن به دنیای ما، ساکت به دنیا آمد. او اکنون در آرامش است و برای همیشه در قلب ما زندگی خواهد کرد.”

در عکسی که پری روز سه‌شنبه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت در کنار همسرش پل کوستابیل خبرنگار دیده می‌شود، که دست فرزند فقید خود را که قرار بود در ژانویه به دنیا بیاید در دست گرفته‌اند.

این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که پری 34 ساله، در استوری اینستاگرامی خود بیان کرد که دختر متولد نشده او دارای نقص مادرزادی آترزی ژنوم است، این یک ناهنجاری مادرزادی نادر است که باعث انسداد روده می‌شود.

اعلامیه پری نیز ساعاتی قبل از آن صورت گرفت که مگان مارکل، دوشس ساسکس، در مجله منتشر شده در نیویورک تایمز فاش کرد که وی در ماه جولای سقط جنین کرده است.

در ژانویه هم کریستینا پری اعلام کرده بود که کودک 11 هفته ای خود را سقط کرده است. طبق داده های کلینیک مایو ، حدود 20 درصد از حاملگی‌های شناخته شده منجر به سقط می‌شود.

در زمان از دست دادن آن کودک، پری گفت که “شوکه و کاملاً دلشکسته” است.

این ترانه سرای اهل تاون شیپ در ایالت پنسیلوانیا در 10 ژانویه در یک پست اینستاگرامی نوشت: “من خیلی غمگین هستم اما شرمنده نیستم و می خواهم به تغییر نگرش افراد و ننگی که پیرامون سقط جنین است کمک کنم، من نمیخواهم به پنهان کاری و شرمندگی ادامه دهم.”

فشار روحی و مناقشات ایدئولوژیک احزاب سیاسی درباره سقط جنین سبب شده است که این مسئله به امری بحرانی و آسیب زننده در میان خانواده ها و به خصوص زنان بدل شود که از سویی ننگ، سکوت و آسیب روانی و از سوی دیگر حزن و اندوه را به بار آورده است. همچنین با تمام توجهی که به سلبریتی‌ها می شود، آنها به سبب شهرت و فرهنگ شایعه پراکنی از حمایت روحی و امنیت کافی برای رویارویی با این مسئله پر مخاطره برخوردار نیستند و اغلب با قضاوت های نادرست و اتهامات موهوم روبرو می شوند که این مسئله از سویی به افزایش سقط جنین  ناخواسته و از سوی دیگر به پنهان کاری و فرهنگ شرم در این رابطه کمک کرده است.

در اوایل این ماه ، پری با انتشار عکس‌هایی از خود در اینستاگرام ، گفت سقط جنین در ژانویه نظر وی را در مورد انجام یک زایمان تغییر داده است.

وی در پست 9 نوامبر نوشت: “من از اینکه باردار هستم و از زن بودن خودم سپاسگزارم. من از آنچه بدن ما می‌تواند انجام دهد بسیار شگفت‌زده‌ام و نمی‌دانم که آیا هرگز باردار خواهم شد یا خیر، بنابراین این بار قصد دارم بارداری و داشتن کودکی در بدن زیبای خود را جشن بگیرم و به آن احترام بگذارم.

کریستینا پری اولین نمونه از این شرایط جراحت بار در میان ستاره‌ها و افراد مشهور نبوده و احتمالاً آخرین نفر نیز نخواهد بود اما به طور قطع افشاگری و عمومی کردن این تجربیات توسط هنرمندان و سلبریتی‌ها به تغییر فرهنگ اتهام به سقط جنین و همچنین کم کردن موارد ناخواسته این رخداد و آسیب های ناشی از آن کمک خواهد کرد.

 

 

منبع:NBC

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید