درامانقد-تآتر: کمدین بودن یکی از چالش برانگیزترین مشاغل در هنر نمایش و سرگرمی است. بسیاری از مردم آمادگی روبرو شدن با استرس زیاد اجرای کمدی را ندارند. حتی اگر در آغاز راه کمدی باشید باید برای روبرو شدن با منتقدانی که در پی ارزیابی کار شما هستند آماده باشید و این روزها به مدد شبکه های اجتماعی منتقد از هنرمند بسیار بیشتر شده است. همه دنبال لذت بردن از کمدی هستند و به همین دلیل ارزیابی منفی درباره یک کمدی بسیار راحت اتفاق می افتد، فقط کافی است که آنقدرها خوب نباشید تا همه به منتقد شما تبدیل شوند. حال بجای دست و پا زدن و امیدوار بودن به اینکه سرانجام استعداد و اعتماد به نفس لازم را پیدا می کنید، از همین الآن به چند نکته ای که در ادامه گفته می شود جامه عمل بپوشید.

بدون بهانه اجرا کنید

تا آنجا که ممکن است اجرا کنید، حتی برای جمع محدود و حتی در زمانی که برای این کار خود را آماده نکرده اید. اگر دو تا سه بار در هفته خود را در معرض چالش اجراهای هر چند کوچک قرار دهید متوجه تجربه بزرگی که به سرعت به دست می آورید و معجزه اعتماد به نفس و رهایی در کمدی می شوید. هرچه راحت تر و از روی لاقیدی بیشتر روی صحنه بروید، احتمال انتقال حس رهایی و خوش گذشتن به مخاطب ​​بیشتر است. عصبی یا مضطرب بودن روی صحنه به سرعت آشکار می شود و ممکن است مردم به دلایلی بخندند که نه تنها از هنر شما بر نمی آید بلکه ناشی از ضعف شماست. اما نگران نباشید، در اجرای بعدی این اتفاق جبران می شود، هر اجرا قدمی مهم در افزایش اعتماد به نفس و ایمان شما خواهد بود. در کنار اجراهای زیاد متمرکز بودن روی تمرینهای مربوط به بالا بردن اعتماد به نفس، شما را در کمدی از دیگران بسیار جلوتر می اندازد. حتی اگر هنوز شوخی های شما پخته نشده با ایمان به صحنه بروید و آنها ر ا بداهه اجرا کنید، ایمان شما را از مخاطب جلوتر نگه می دارد.

از رسانه های اجتماعی در راستای کار خود استفاده کنید

نباید حساب توییتری خود را با ذکر این نکته که چقدر فلان رستوران را دوست دارید یا شب قبل خوب خوابیده اید یانه هدر دهید، مگر اینکه بتوانید این اطلاعات بی مصرف و به درد نخور را خنده دار ارائه کنید. شما باید هر توییت، عکس اینستاگرام یا پست فیسبوک خود را به گونه ای منتشر کنید که افراد بخندند و بخواهد آنها را برای افراد دیگر ارسال کنند. هزاران  هزار کمدین وجود دارند که هرکدام سبک و حس شوخ طبعی خود را دارند، این فضای گسترده برای انتخاب، تا حدی مخاطب را کسل می کند تا جایی که اغلب افراد دیگر نمی خواهند برای یافتن یک کمدین جدید وقت بگذارند، مگر اینکه از طرف کسی که می شناسد دیدن کار یک کمدین توصیه شود. پس صفحه شما در شبکه اجتماعی در زمان حاضر مهمترین ابزار برای دیده شدن و شناخته شدن به عنوان یک کمدین است. دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی را تشویق کنید تا شوخی های شما را نقل قول یا بازنشر کنند. این مهمترین ابزار برای شهرت و موفقیت شما به عنوان یک هنرمند اجراگر است.

یک برنامه مداوم  آنلاین داشته باشید

اگر مردم بدانند اجرای جدید شما را کی و کجا می توانند ببینند، به احتمال زیاد برای موارد بیشتر مدام به صفحه شما برمی گردند. یک برنامه تضمین می کند که شما کارتان را جدی می گیرید و دلیل موجهی برای اجرای بیشتر به شما می دهد. علاوه بر این ، هنگامی که مردم می دانند چه چیزی را در چه زمانی باید دنبال کنند، کمتر احتمال دارد که آن را از دست بدهند و به این ترتیب اجرای شما را به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود می پذیرند.

ترفندهای خود را کشف کنید

ترفندهای شما امضای شما هستند. این ترفندها لزوماً نباید چیزهایی عجیب و جدید باشند، بلکه بیشتر از شناخته ها، تجربیات و مهمتر از همه شخصیت شما الهام می گیرند. به این فکر کنید که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می کند و اگر کسی سعی کند نمایش شما را برای شخص دیگری توصیف کند، چه چیز متمایزی در شما، کار او را راحت و جذاب می کند. آیا قبلاً در زمینه پزشکی کار کرده اید؟ آیا عاشق استفاده از وسایل جانبی به روشی تازه در اجرا هستید؟ روی هر آنچه شما را از جمع متمایز می کند تکیه کنید. زمانی که مخاطب را با خنده غافلگیر کنید، ترفندتان شما را متمایز می کند و شما را به یاد ماندنی می کند.

منبع: fringe mag

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید