درامانقد-سینما: فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت اعلام شد. نمایش‌های ویژه این دوره از جشنواره شامل هشت فیلم است که به صورت غیررقابتی به نمایش گذاشته می‌شوند.

اسامی فیلم‌ها و کارگردانان بخش «نمایش‌های ویژه» جشنواره «سینماحقیقت» به این شرح است:

۱) اتودهای قرنطینگی (فرشاد فدائیان)

۲) کودتای ۵۳ (تقی امیرانی)

۳) برف می‌نامد (مرجان خسروی)

۴) فراموشخانه (سهند سرحدی، سیدفرهاد قدسی)

۵) روزگار بلور (امیر فرض‌اللهی)

۶) سینه‌ما رکس (میترا مهتریان، صادق دهقان)

۷) قهرمان (الهام آقالری)

۸) دیوانگی (صدرا علی‌بک)

 

حضور برنده «مارسی» در جشنواره 

فیلم مستند «هرگز از کوه پروینسیا بالا نرفته‌ام» به کارگردانی ایگناسیو آگوئرو که سال ۲۰۱۹ برنده جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم مستند مارسی شده است، در بخش چشم‌انداز سینمای مستند شیلی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش گذاشته می‌شود.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۹۱ دقیقه‌ای می‌خوانیم: «این فیلم در مورد رابطه یک فیلمساز با گوشه بلوکی است که در آن زندگی می‌کند و یک ساختمان جدید علاوه بر اینکه چشم‌انداز او به کوه پروونسیا و رشته کوه‌های آند را مسدود کرده، زندگی‌اش را نیز تغییر داده است! این موقعیت با نامه‌ای به فیلمساز جوانی که قصد دارد فیلم اول خود را بسازد، روایت می‌شود…»

مستند بلند «هرگز از کوه پروینسیا بالا نرفته‌ام» سال ۲۰۱۹ در جشنواره «ایدفا» هم به نمایش درآمده است.

در کارنامه فیلمسازی ایگناسیو آگوئرو مستندساز باتجربه شیلیایی، آثاری چون «فراموش نکن» (۱۹۸۲)، «چه حسی دارم» (۱۹۸۵)، «صد کودک در انتظار قطار» (۱۹۸۸)، «رویاهای یخی» (۱۹۹۳)، «اینجا ساخته شده است» (۲۰۰۰)، «مادر مادربزرگم به مادربزرگم گفت» (۲۰۰۴)، «دفترچه خاطرات آگوستین» (۲۰۰۸)، «روز دیگر» (۲۰۱۲)، «با شکوه بمیر» (۲۰۱۶)، «چه حسی دارم» (۲۰۱۶)، «من هرگز بالا نرفتم» (۲۰۱۹) به چشم می‌خورد.

 

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید