درامانقد-سینما: آکادمی اسکار امسال از ۹۲۸ نفر از چهره‌های سینمایی برای عضویت در این نهاد دعوت کرده است که از این میان سه نفر ایرانی هستند.

به گزارش نشریه «ورایتی» آکادمی اسکار سال پیش از ۷۷۴ عضو جدید برای پیوستن به آکادمی خبر داده بود و امسال با دعوت از ۹۲۸ نفر رکوردی در این زمینه گذاشته است. این در حالی است که سال ۲۰۱۶ از ۶۸۳ نفر و سال ۲۰۱۵ از ۳۲۲ نفر برای پیوستن به آکادمی دعوت شده بود.

از میان چهره‌های جدیدی که برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده‌اند، سه نفر هم ایرانی هستند. حسین جعفریان از فیلم «فروشنده» در بخش فیلم‌برداران، علی عسگری و فرنوش صمدی سازندگان فیلم «سکوت» و «نگاه»  هم ‌در میان سازندگان انیمیشن و فیلم کوتاه از جمله افرادی هستند که برای پیوستن به آکادمی اسکار انتخاب شده‌اند.

افزایش اعضای آکادمی به بیش از ۹۲۰۰ نفر تلاشی برای افزایش تنوع است که از سال ۲۰۱۶ و با هشتگ اسکار خیلی سفید است ایجاد شد. دو هفته پس از شروع این کمپین آکادمی اعلام کرد هدفش دو برابر کردن اعضا تا سال ۲۰۲۰ با افزودن بر تعداد اعضای جدید و انتخاب در میان زنان و رنگین پوستان خواهد بود.

در صورتی که همه اعضای دعوت شده در سال ۲۰۱۸ به این دعوت پاسخ مثبت بگویند اعضای آکادمی به رقم ۹۲۲۶ نفر خواهد رسید. اگر این افراد دعوت اسکار را بپذیرند میزان اعضای آکادمی در میان رنگین‌پوستان را که در سال ۲۰۱۷ برابر ۱۳ درصد بود به ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۸ می‌رساند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید