درامانقد-سینما: جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ترانسیلوانیا به فیلم «ائو/خانه»به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد  رسید.

 این جشنواره که مهمترین رخداد هنری بین‌المللی در کشور رومانی است، امسال بیشتر بر ارائه دادن پرسپکتیوهایی تازه و آثاری متفاوت در چند بخش مختلف تمرکز داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هنر و تجربه فیلم «ائو/خانه» اولین ساخته بلند اصغر یوسفی‌نژاد  موفق شد جایزه هیات داوران این جشنواره را در همراهی با درام خانوادگی «داسی که به سنگ خورد» ساخته آنا کروگلووا و محصول مشترک روسیه، بلاروس و آلمان، دریافت کند. «ائو/خانه» که از فیلمهای موفق سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود در جشنواره مختلفی شرکت کرد و موفق به دریافت جایزه شد. این فیلم سال گذشته در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش در آمده بود.

در این دوره از جشنواره ترانسیلوانیا جایزه بهترین کارگردانی به هلینور پالماسون به خاطر فیلم ایسلندی-دانمارکی «برادران زمستان» رسید.

هر سه بازیگر فیلم «لنگر و امید» ناتالیا تنا، اونا چاپلین و دیوید ورداگر به صورت مشترک جایزه بهترین نقش‌آفرینی فستیوال ترانسیلوانیا را از آن خود کردند.

جایزه تماشاگران جشنواره  ترانسیلوانیا نیز به  تریلر پلیسی «گناهکار» ساخته گوستاو مولر داده شد و جایزه فیپرشی هم  به فیلم علمی‌تخیلی اتریشی «راهنمای زندگی»‌ ساخته روث مدر تعلق گرفت.

دن نوتو هم به خاطر مسیر حرفه‌ای کاری خود جایزه برتر جشنواره را که توسط کمپانی مرسدس بنز اهدا می شود، دریافت کرد.

 جایزه بهترین فیلم کوتاه به «هدیه کریسمس» اثر بوگدان مورسانو رسید.

در بخش  کوتاه‌های سایه این جشنواره نیز  که هدفش تجلیل از مجموعه‌ای بسیار متنوع و گوناگون از آثار ژانر وحشت است،  فیلم «چیزی در تاریکی» جایزه را دریافت کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید