درامانقد-سینما: مایکل مور مستندساز جنجالی و چپگرای آمریکایی جزییاتی از پروژه جدیدش را افشا کرد. مور قصد دارد اثری درباره دونالد ترامپ و رزآن بار بسازد. رزآن خالق سریال «رزآن» کمدینی افراطی و راستگراست که آخرین جنجالش توییتی با توهین نژادی-مذهبی درباره دستیار باراک اوباما بوده است.

مایکل مور گفته است طی چند ماه گذشته مشغول کار بر روی پروژه‌ای مخفی بوده که با این دو چهره سرشناس عرصه سیاست و سرگرمی امریکا در ارتباط است.

مایکل مور که برای مستند «بولینگ برای کلمباین» اسکار بهترین مستند بلند را گرفته است به تازگی ویدئویی در صفحه فیسبوک و توییترش به اشتراک گذاشته که او و ترامپ در اواخر دهه 1990 مهمان تاک‌شوی رزآن بار بودند. در این کلیپ، هر سه نفر مشغول بحث درباره «من و راجر» ساخته موفق مور هستند، فیلمی که نگاهی انداخته به عواقب تصمیم راجر اسمیت مدیر عامل جنرال موتورز و تعطیلی چندین کارخانه در فلینت میشیگان.

در این ویدئو ترامپ در اشاره به ساخته مور می‌گوید: «خارق‌العاده‌ست، عاشق کاری‌ام که در این فیلم انجام داده. اگر جای راجر بودم نه تنها از این فیلم خوشم می‌آمد بلکه ازش لذت هم می‌بردم. امیدوارم هیچ‌وقت (مور) این بلا را سر من نیاورد.» مایکل مور در توییتی که به تازگی همراه با این ویدئو منتشر کرده نوشته است: «من رزان را می‌شناسم. ترامپ را هم می‌شناسم. و به زودی هر دو از این‌که مرا می‌شناسند پشیمان خواهند شد …»

سریال رزان به مدت ده سال تا ۱۹۹۷ از شبکه ای بی سی پخش می‌شد.  فصل اول از دوره جدید این سریال هم از تلویزیون پخش شد اما به دلیل بدنامی اخیر این کمدین در فضای رسانه، ای بی سی تولید فصل دوم را متوقف کرد. استقبال از فصل اول سریال چنان خوب بود که خود ترامپ در یک تماس تلفنی به رزآن بار تبریک گفت. اما در واکنش به اتفاقات اخیر شبکه ای ‌بی سی توییت بار را مشمئز کننده، تهوع‌آور و مخالف ارزش‌های ماست خود دانست.

مور پیش‌تر در توییترش اظهارنظر نژادپرستانه رزان را «نفرت‌انگیز» و «توهین‌آمیز» خوانده بود. مستندساز 64 ساله امریکایی هفته گذشته در روز دستگیری واینستین، تصویری از تهیه‌کننده بدنام هالیوود را در توییترش منتشر کرده و در توضیح آن نوشته بود: «فارنهایت 25/5» که اشاره به تاریخ دستگیری واینستین در 25 ماه مه دارد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید