درامانقد-سینما: رومن پولانسکی که جدیدا طی حکمی از آکادمی اسکار اخراج شد، در گفت‌وگو با نسخه لهستانی نشریه نیوزویک و همین‌طور خبرگزاری آسوشیتدپرس به جنبش مقابله با آزار جنسی حمله کرده و آن را «هیستری جمعی» و «دورویی مطلق» خوانده است.

پولانسکی در ادامه مصاحبه اخیرش حامیان جنبش «من هم/ Me Too» را به عزاداران کره شمالی تشبیه کرده که در سوگ درگذشت رهبرشان چنان گریه و زاری می‌کنند «که آدم نمی‌تواند جلوی خندیدنش را بگیرد». پولانسکی همچنین تهدید کرده از آکادمی اسکار به خاطر تصمیم اخیرش شکایت خواهد کرد.

پولانسکی اضافه کرده: «از نظر من این دورویی مطلق است». فیلمساز برنده اسکار عقیده دارد افرادی که به حمایت از جنبش مقابله با آزار جنسی و قربانیانش برخاسته‌اند نه از سر میل قلبی بلکه از سر ترس و اجبار دست به چنین حرکتی زده‌اند. به باور پولانسکی، آنها از عواقب حمایت نکردن از این جنبش وحشت دارند.

علاوه بر این، وکیل پولانسکی در نامه‌ای که خطاب به جان بیلی رییس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ارسال کرده مدعی شده در صورت لزوم از این سازمان سینمایی به اتهام اخراج «غیر قانونی» فیلمساز باسابقه شکایت خواهد کرد. در بخشی از این نامه به حق قانونی پولانسکی برای شکایت کردن و حضور در دادگاه بر طبق قوانین کالیفرنیا اشاره شده است.

پولانسکی در پی رسوایی اخلاقی و اتهام آزار جنسی در سال 1978 از ایالات متحده گریخت و از آن زمان در تبعید به سر می‌برد. به رغم پیگیری‌های متعدد از سوی دادگاه‌های امریکا، پولانسکی که در اروپا به سر می‌برد تحویل مقامات این کشور نشده است.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید