درامانقد-سینما: علیرضا داوودنژاد که در سالروز تولدش قرار داریم به همین مناسبت نامه ای را خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشته است.

داوودنژاد در دسته فیلمسازانی می گنجد که همواره دغدغه های سیاسی و اجتماعی خود و رویکردهایش به مسائل اصلی سینما را افشا کرده است و از این جهت جریانهایی را در فضا و ادبیات سینمای ایران ساخته است. در جدیدترین اقدام سازنده فیلمهایی چون «نیاز»، «مصائب شیرین»، «مرهم» و «کلاس هنرپیشگی» و… نامه ای برای دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نوشته است. در حالی که در آستانه موعد تمدید لغو تحریم های هسته ای علیه ایران توسط آمریکا هستیم و از دیدگاه ناظران، لغو تحریم ها توسط رئیس جمهور آمریکا تمدید نخواهد شد، داوودنژاد تلاش کرده قدم خود را در خصوص این مسئله مهم و احتمالاً بحران زا بردارد.

 

در متن نامه علیرضا داوودنژاد خطاب به ترامپ آمده است:

« آقای ترامپ! ملت بزرگ آمریکا، با هنرمندان، ورزشکاران و دانشمندان خود به هر چه که بخواهد می رسد و به ارعاب، تهدید و آزار ملت‌های دیگر احتیاجی ندارد.
ملتی که مردم جهان، در همه جا برای خرید کالاهای او صف می‌بندند، ملتی که هنرمندان آن در قلب ملت ها جا دارند و ملتی که ورزشکاران آن به بشر سلامتی و تحرک می بخشند؛ چه احتیاجی دارند که برای ملت‌های دیگر کج‌خلقی کنند یا به روی آنها اسلحه بکشند. آنچه امروز بشر به آن نیاز دارد و برای رسیدن به آن هر چه را دارد در طبق اخلاص می‌گذارد، رویت پذیر شدن الگوهای زیباشناختی زیستِ انسانی است.»

داوود نژاد در ادامه به نوعی پیش بینی کرده که در آینده روزی کارخانه‌های اسلحه سازی امریکا تغییر کاربری خواهند داد و نیروی‌های آن به آبادانی همه انسان‌ها مشغول خواهند شد: «شاید باورتان نشود اما روزی کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا، تغییر کاربری می دهند و نیروهای خوش‌قریحه، متخصص و خلاق خود را به کار آبادانی و ارتقاء کیفیت زندگی همه ابناء بشر می‌گمارند. ملت آمریکا که  آمیزه‌ای از همه ملت‌های جهان است، پرچمدار محبت و احترام به نوع بشر خواهد شد و با پیشگام شدن در نابودسازی تسلیحات هسته‌ای راه تازه‌ای پیش پای دوستی و صلح جهانی باز خواهد کرد. باید قدر این ملت بزرگ را دانست و محبوبیت و احترام را به اصلی‌ترین نماد هر کشور یعنی پرچم آن بازگرداند.»

داوودنژاد در پایان قول جالبی به ترامپ داد و نوشت: «من به‌ عنوان یکی از هنرمندان کشور ایران، قول می دهم که با پیش‌قدم شدن شما برای عاری ساختن جهان از تسلیحات هسته‌ای، شخصا پرچم آمریکا را در میدان آزادی تهران به اهتزاز در آورم. به امید فرا رساندن آن روز برای شما موفقیت آرزو می‌کنم.»

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید