درامانقد-سینما: کارگردان سرشناس سینمای آمریکا هشدار داد که حمایت از فیلم های تلویزیونی به اندازه سینما، می‌تواند موجب اشتباه علاقه مندان به سینما شود.

استیون اسپیلبرگ که برای تبلیغ فیلم جدیدش «بازیکن آماده شماره یک» در جمع رسانه‌ای‌ها حضور داشت از سنت‌ها دفاع کرد و همسطح بودن کار در سینما با فیلم‌هایی را که برای نتفلیکس و دیگر سرویس‌های نمایش آنلاین ساخته می‌شود را زیر سوال برد.

این فیلمساز در طول پنج دهه فعالیت حرفه‌ای‌اش که با نوآوری‌های مختلف همراه بوده، همواره از دوربین‌های دیجیتال تا دی‌وی‌دی را زیر سوال برده و اغلب بر استفاده ‌از شیوه‌های کلاسیک تاکید داشته است. اسپیلبرگ همواره تاکید داشته که احترام به شیوه‌های کلاسیک دستاوردهای مثبتی دارد و به تقویت میراث هالیوود کمک می‌کند. حالا جدیدترین موردی که توسط او با شک روبه رو شده فیلم‌های بلندی است که به صورت آنلاین در سرویس‌هایی چون نتفلیکس و آمازون در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند.

هرچند دیدگاه‌های وی و فیلمسازانی مثل کریستوفر نولان تازگی ندارد و آنها همواره از سنت‌های کلاسیک دفاع کرده‌اند اما طرح این نظرات می‌تواند توجه مجددی را در میان مخاطبان برانگیزد.

سازنده فیلم‌هایی چون «ای.تی»، «نجات سرباز رایان» و «پست» در مصاحبه‌ای تلویزیونی اشاره کرد که کار سینما هرگز اینچنین با کارهای تلویزیونی، خصوصا با آنهایی که در سرویس‌های آنلاین استریم می‌شوند، چالش نداشته است و در حالی که یک فرهنگ کلی بر همه آنها حاکم است، اما فیلم‌هایی که استریم می‌شوند نباید اجازه حضور در اسکار را داشته باشند.

چند روز پس از این که جشنواره کن به این نتیجه رسیده است، اسپیلبرگ هم گفت: در عین حال اعتقاد ندارم فیلم‌هایی که یک هفته در سینماها اکران می‌شوند هم از کیفیت حضور در میان نامزدهای آکادمی برخوردار باشند. یک زمانی وقتی می‌آمدی و فیلمی تلویزیونی می‌ساختی، فیلم تلویزیونی ساخته بودی و اگر کار موفقی بود می‌توانست امی بگیرد نه اسکار.

کارگردان برنده اسکار با واکنش نشان دادن به فیلم قبلی‌اش گفت ابراز تاسف نمی‌کند که «پست» را ساخته و هنوز از مخاطبان می‌خواهد تا به سینماها بروند و آن را ببینند. وی افزود: من «پست» را برای نتفلیکس نساختم.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید