درامانقد-سینما: برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز روز دوشنبه گی‌یرمو دل تورو کارگردان مکزیکی نامزد اسکار را به‌عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و پنجمین دوره این رویداد سینمایی معرفی کردند.

جشنواره فیلم ونیز 2018 از 29 اوت تا هشت سپتامبر برگزار می‌شود.

دل تورو در خصوص این انتخاب اعلام کرد: ریاست داوران جشنواره فیلم ونیز یک افتخار و مسئولیت بسیار بزرگ است که من با احترام و قدردانی می‌پذیرم. ونیز پنجره‌ای به دنیای سینما و فرصتی برای تجلیل از قدرت و ارتباط فرهنگی آن است.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز درباره این انتخاب گفت: گی‌یرمو دل تورو مظهر سخاوت، عشق به سینمای گذشته یا آینده و علاقه شدید به نوعی سینماست که می‌تواند احساسات را برانگیزد، روی مردم تأثیر بگذارد و در همان حال بازتاب آن‌ها باشد. او با تخیل سرزنده خود، حساسیت‌های نامعمول و اعتماد به قدرت تصاویر، دنیایی شگفت‌انگیز خلق کرده است که در آن عشق و ترس با هم وجود دارند.

دل تورو امسال با فیلم «شکل آب» جایزه شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز را از آن خود کرد. قصیده رمانتیک دل تورو برای فیلم‌های ترسناک دوران جوانی‌اش با 13 نامزدی از جمله در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی پیشتاز نامزدهای جوایز اسکار امسال است. «شکل آب» در جوایز گلدن گلوب در دو بخش بهترین کارگردان و بهترین موسیقی جایزه گرفت و از سوی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا به‌عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد. دل تورو جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را نیز از آن خود کرد.

دل تورو اولین بار در 1997 با فیلم «میمیک» در جشنواره ونیز حضور داشت و در 2006 یکی از داوران بخش جایزه شیر آینده – جایزه لوییجی دی لورنتیس بهترین فیلم اول بود.

 آنت بنینگ بازیگر آمریکایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل دوره گذشته این جشنواره بود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید