درامانقد-تئاتر: نمایش «فعل» آخرین اثر محمد رضایی راد که یکی از متون و اجراهای جالب توجه و تحسین برانگیز سالهای اخیر تئاتر ایران محسوب می شود در تالار هامون رشت اجرا می شود.

با اجرای روز پنجشنبه نمایش «فعل» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضایی‌راد، اجرا‌های این نمایش در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به پایان رسید. به گزارش آسمان آبی آخرین اجرای این نمایش در روز پنجشنبه در قالب اجرا‌های روز اول سی و ششمین جشنواره تئاتر قرار گرفت تا جشنواره هم از یکی از بهترین تئاتر‌های سال 96 بی‌نصیب نماند. حالا گروه اعلام کرده است که این نمایش را از 4 تا 9 بهمن در ساعت 18 در تماشاخانه هامون شهر رشت روی صحنه خواهد برد. این تماشاخانه تابستان امسال با اجرای نمایش «خرس و خواستگاری» ‌به زبان گیلکی به کارگردانی حسن معجونی، کار خود را آغاز کرد. در این مدت تعدادی از گروه‌های تهرانی به قصد اجرای نمایش‌های خود به شهر رشت رفته‌اند و این روز‌ها شهر رشت از جمله شهر‌های خبرساز در حوزه تئاتر شده است.

تاکنون نمایش‌های «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» به کارگردانی محمد عاقبتی و «مترانپاژ» به کارگردانی حسن معجونی از جمله نمایش‌هایی بوده‌اند که از سوی گروه‌های غیر‌گیلانی در این تالار روی صحنه رفته است. این روز‌ها حسن معجونی که متولد زنجان و از دوران دانشجویی در شهر تهران بوده ساکن شهر رشت شده و همین مسئله به تحرک تئاتر شهر کمک ویژه‌ای کرده است، اما محمد ‌‌رضایی‌راد که خود اهل رشت است و زندگی تئاتری‌اش را از این شهر آغاز کرده است، پس از اجراهایی که سالهای دور در رشت داشته است حالا دوباره به زادگاهش باز می گردد تا جدیدترین اثرش را به صحنه ببرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید