درامانقد-سینما: ستاره فرانسوی که در چند روز اخیر با امضای نامه‌ای علیه جنبش مقابله با آزار جنسی در هالیوود خبرساز شده و هدف انتقادهای بسیاری قرار گرفته بود، با نوشتن نامه‌ای ضمن عذرخواهی از قربانیان این‌گونه آزارهای جنسی به شفاف‌سازی درباره موضعش پرداخت. کاترین دنوو جزو صد زنی بوده که نامه‌ای را که توسط روزنامه لوموند اخیرا به چاپ رسیده و محتوایش علیه جنبش مبارزه با آزار و اذیت جنسی بوده، امضا کرده است.

به نوشته هالیوود ریپورتر، دنوو با انتشار نامه‌ای تازه در روزنامه «لیبراسیون» در اشاره به انتقادهای مطرح شده تاکید کرده او فمینیست و حامی جنبش زنان نیست. ستاره سینمای دهه پنجاه فرانسه در نامه اخیرش نوشته: «من زنی آزاد هستم و آزاد هم خواهم ماند.» او در ادامه نسبت به اقدام قربانیان آزار و اذیت جنسی که از نامه منتشر شده در لوموند رنجیده خاطر شده بودند صمیمانه ابراز همدلی کرده و گفته فقط و فقط به خاطر آنهاست «که عذرخواهی می‌کنم.»

بازیگر نامزد اسکار همچنین در ادامه در دفاع از موضعش یادآور شده همچنان با برخی جنبه‌های این جنبش از جمله غالب شدن جو سانسور و حاکمیت هراس ذهنی مخالف است. دنوو نوشته: «از این مشخصه دوران‌مان خوشم نمی‌آید … وقتی بدگویی‌های ساده در شبکه‌های اجتماعی منجر به مجازات، استعفا و بدنامی رسانه‌ای می‌شود.»

ظاهرا دنوو بدون نام بردن از کسی به ماجرای حذف کوین اسپیسی از «تمام پول‌های جهان» جدیدترین ساخته ریدلی اسکات اشاره داشته و گفته موارد مورد نظرش بدون برگزاری هیچ‌گونه دادگاه خاصی محاکمه شدند. بازیگر 74 ساله فرانسوی تاکید کرده: «اصلا قصد توجیه ندارم اما من در مقامی نیستم که درباره تقصیر و گناه این افراد قضاوت کنم. و تعداد اندکی هستند کسانی که واجد شرایط داوری در این‌باره هستند.»

دنوو در پایان نامه اخیرش، ضمن تاکید بر حمایت از قربانیان آزار و اذیت جنسی اضافه کرده است او در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای شاهد موقعیت‌های بسیاری بوده که به هر نحوی از بازیگران زن سوءاستفاده شده است. او خواستار مبارزه‌ای روشمند علیه آزار جنسی شده و نوشته است: «من به عدالت باور دارم.»

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید