درامانقد-سینما: در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر و در بخش دوّم برنامه‌ پاییز 96، سلسله نشست های «مینیمالیسم در سینما» شامل نمایش دوازده فیلم مینیمالیستی از 4 چهره‌ شاخص و کلیدی؛ یاساجیرو ازو، کلر دنی، آکی کوریسماکی و کلی ریکارد، به انتخاب مجید اسلامی، منتقد، مترجم و مدرس سینما برگزار می شود.

روز چهارشنبه 19 مهر ماه ساعت 16:30، فیلم «اواخر بهار» ساخته‌ یاساجیرو ازو نخستین برنامه از مجموعه‌ «مینیمالیسم در سینما» به نمایش در می‌آید. بعد از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور مجید اسلامی در سالن سینماتک موزه‌ هنرهای معاصرتهران برگزار خواهد شد.

در بخش «مینیمالیسم در سینما » چهار نشست تخصصی از دریچه‌ مینیمالیسم، به نقد و بررسی آثار فیلمسازهای یادشده می‌پردازد. این نشستهای تخصصی با حضور مجید اسلامی و با همکاری ماهنامه‌ سینمایی 24 برگزار می‌شود.

در بخش دوم فصل پاییز سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران؛ فیلم‌های «اواخر بهار»، «خواهران مونه کاتا»، «اوایل تابستان» و «طعم چای سبز روی برنج»، از یاساجیرو ازو؛ فیلم‌های «کارخوب»،«سی و پنج پیک رام» و « ماده سفید» از کلر دنی؛ فیلم‌های «مرد بدون گذشته» و «نور در گرگ و میش» از آکی کوریسماکی و فیلم‌های «میان بر میک»، «حرکات شبانه» و «برخی زن‌ها» از کلی ریکارد به نمایش در می‌آید.

علاقه مندان برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم درسالن سینماتک می‌توانند به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید