درامانقد-تآتر: محمد یعقوبی نمایشنامه نویس و کارگردان تآتر ایران که مدتهاست به کانادا مهاجرت کرده است با اولین نمایشنامه خود به زبان انگلیسی موفق به دریافت جایزه پن شد.

“Persimmon” (خرمالو) عنوان اولین نمایشنامه محمد یعقوبی به زبان انگلیسی است که از سوی کمپانی کاهوتس در تورنتو  جایزه پن را دریافت کرد.

جایزه پن در راستای شناسایی و حمایت از هنرمندان خلاق در حوزه تآتر و هنرهای اجرایی اهدا می شود، تا این هنرمندان بتوانند از طریق این کمپانی و جوایز آن کار خود را توسعه دهند.

این جایزه یکی از بخشهای حمایتی در مجموعه کمپانی تآتر کاهوتس است. این کمپانی علاوه بر جوایز پن مرکزی برای تولید و اجرای تآتر و انتشار و ساخت برنامه مرتبط با این حوزه است که فعالیت خود را از سال 2000 در استان انتاریو کانادا آغاز کرده است.

محمد یعقوبی یکی از ده هنرمندی است که در این دوره از جوایز پن موفق به دریافت جایزه شده است. یعقوبی که با رویکردی اجتماعی نویسنده و کارگردان آثار مهمی چون زمستان 66، رقص کاغذ پاره ها، یک دقیقه سکوت، نوشتن در تاریکی و… در تآتر معاصر بوده است، سالهاست که از نمایش در ایران فاصله گرفته و به فعالیت خود ابعادی جهانی بخشیده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید