درامانقد-تجسمی: آنجلا مک‌کی طراح و تصویرگر ساکن بروکلین از جمله هنرمندان کارآفرین معاصر محسوب می‌شود که با خلاقیت، کسب و کار شخصی و جریان ارتباطی خاص خود را ایجاد کرده است. این مسیری است برای ساخت کسب و کار هنری که این روزها بیش از پیش هنرمندان در آن قرار می‌گیرند. این روند به ویژه در کشورهای توسعه یافته تبدیل به ساز و کاری پویا برای معرفی، رشد و کسب درآمد هنرمندان نوظهور و مستقل شده است. آنجلا علاوه بر تولید اثر هنری با ایجاد یک استودیوی هنری در بروکلین نیویورک به نام  Ohkii Studio موقعیت ارائه هنر خود را نیز فراهم کرده است.

آثار مک‌کی سرشار از شادی و اشتیاق است. تصاویر او ایجاد کننده حس رهایی در طبیعت و یگانگی با آن است. استفاده دست و دل باز و اثر گذار آنجلا از رنگ، با الهام از سواحل استرالیا و طبیعت استوایی تایلند -دو مکانی که از آن‌ها بسیار الهام گرفته- هم نشینی بی‌دغدغه انسان در سایه‌سار طبیعت، روشنای آفتاب روز و موجودات زنده دیگر را به تصویر می‌کشد. از دیگر منابع الهام مک‌کی علاوه بر این دو جغرافیای ناب ساحلی و استوایی، سفرهای اوست به نقاط مختلف دنیا. او از طریق بازنمایی شورانگیز سفرهایش در تصاویری آمیخته شده از واقعیت و انتزاع و بیان احساسات با رنگ‌ها و گیاهان، تجربه ذهنی و عینی را در هم آمیخته و به سبکی منحصر به فرد دست یافته است.

 

 

از ویژگی های دیگر آثار مک کی علاوه بر تنوع، رنگ، شادمانی و ستایش زندگی، تصویر کردن زنان در متن طبیعت است. او به نحوی زنان را در دامان طبیعت قرار می دهد که گویی آنها و مناظر در یگانگی و یکپارچگی قرار دارند. آرام گرفتن و سبُکی استقرار سوژه های او در طبیعتی پر از شادی و شگفتی، نوعی رضایت را از زندگی فراتر از هیاهوی روزمرگی نمایش می‌دهد. تصاویر مک‌کی اغلب لبخند به لب می آورند گویی هنرمند ذهن شاد و بازیگوش خود را در هارمونی با طبیعت به یک زاویه دید تبدیل می‌کند، که مخاطب را در بر گرفته و مسرور می نماید. او از فرهنگ و ادبیات عامه، داستان‌ها و افسانه‌های رازآلود قدیمی نیز بهره می‌برد تا روایت تابلوهای خود را به ریشه‌های ازلی روح و روان انسان پیوند دهد و به اشکال خود عمق بخشد.

در گالری کوچک درامانقد از بخشی از آثار متعدد این هنرمند پرکار نیویورکی دیدن نمایید:

آثار بیشتر آنجلا را می توانید در www.ohkiistudio.com و صفحه انستاگرام این هنرمند ببینید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید