درامانقد-تجسمی: در سرمای زمستان و در زمانه رکود و خاموشی شهر، جمعه 26 دی‌ماه، با 13 افتتاحیه، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

این جا: نمایشگاه نقاشی زهرا قراخانی با عنوان «لبه‌ها» 26 دی تا 10 بهمن در گالری این جا به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، میرزای شیرازی، شماره ۹۵ برپاست. دربیانیه این نمایشگاه که تصویر اصلی مطلب نیز از آن انتخاب شده است، قراخانی نوشته است:

«لبه­ها» حاصل تأمل حدود یک­ سال و نیم گذشته است که بیشتر آن در شرایط متفاوت قرنطینه­ عمومی گذشت.

تماشای تأثیر و نفوذ نورها و تاریک ی­ها در فواصل میان توده ­ها و حجم ­هایی که درختان و ساختمان ­ها در چشم­اندازهای مختلف می­ سازند، بهانه ­ای برای این تجربه ­گری شد. سؤال این بود که چطور می­ توان با مداخله در منشأ، جهت، ‌رنگ و روابط نور و تاریکی در بازنمایی، به اتمسفر جدیدی دست پیدا کرد؛ هم­چنین این تلاشی تجسمی بود تا علاوه بر بینایی، حس­ های دیگر را نیز به تجربه فرا بخواند؛ به طوری که بتوان رطوبت، سردی یا گرمی و شاید بوی یک فضا را با نگاه کردن به آن حدس زد و یا از این راه به حس لطیف یا تازه ای رسید.

روش به تصویر کشیدن لبه­ ی اشکال، مثل لبه­ ی درختان یا بناها در برخورد با یکدیگر و در برخورد با افق، به عنوان یک شکل انتزاعی، می تواند حالتی ایجاد کند که معناهای متفاوتی بسازد. معنایی که مثل جان در کالبد بنشیند تا بتواند رویا و خیالی را به زندگی وا دارد.

اما دیگر افتتاحیه های این هفته به شرح زیر است:

اُ: نمایشگاه نقاشی منیژه اخوان با عنوان «نیمه ابری» و نمایشگاه آثار آیسا رشید با عنوان «طبیعت بی‌جان» 26 دی تا 7 بهمن در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپاست.

آتشزاد:  نمایشگاه گروهی با عنوان «آرزوهایم» 26 تا 30 دی در گالری آتشزاد به نشانی خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میدان ونک، خیابان عباسپور (توانیر ) شمـالی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23 برپاست.

انتظامی: نمایشگاه  نقاشی سارا محتشمی مقدم با عنوان «رویای خیس» 26 تا 30 دی در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

آیریک: نمایشگاه گروهی «وجود» 26 تا 30 دی در گالری آیریک برگزار می‌شود. این گالری در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه 3، واحد 102 قرار دارد.

باوان: نمایشگاه آثار پیام قلیچی با عنوان «لانه‌ مردی با چشمان تهی»  26 دی تا 24 بهمن و نمایشگاه  گروهی «گلیچ: زبان پیکسل» 26 دی تا 2 بهمن در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک 7 برپاست.

زرنا: نمایشگاه گروهی «زندگی به وقت سرما» 26 دی تا 1 بهمن در گالری زرنا به نشانی خیابان شهرارا، خیابان 13، پلاک 12، طبقه دوم برگزار می‌شود.

طراحان آزاد: نمایشگاه گروهی «مفر» با آثاری از هنر ایران در دهه نخست پس از انقلاب 26 دی تا 14 بهمن در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره 5 برقرار است.

فریا اسپیناس: نمایشگاه  نقاشی ایمان کاظمیان با عنوان «خلاقیت نامحدود» ۲۶ دی تا ۶ بهمن در گالری فریا اسپیناس به نشانی  سعادت آباد، میدان بهرود، هتل اسپیناس پالاس، درب ورودى ٢ برپاست.

نگاه: نمایشگاه گروهی عکس «فلانور» 26 دی تا 15 بهمن در گالری نگاه برگزار می‌شود. گالری نگاه در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره 644 واقع شده است.

نگر: نمایشگاه آثار مهدی مشایخی با عنوان «آجر گری» 26 دی تا 7 بهمن در گالری نگر به نشانی زیر پل کریم‌خان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک۱۵۴، طبقه اول برپاست.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید