درامانقد-تجسمی: دنیل پوپر (ِDaniel Popper) مجسمه‌ساز و هنرمند چندرشته‌ای، مقیم کیپ‌تاون، از جدیدترین اثرش با عنوان «شکوفایی» در فلوریدا رونمایی کرد.

مردم می‌توانند از تونل پوشیده از سرخس که در قفسه سینه این مجسمه غول‌پیکر ایجاد شده عبور کنند. مقیاس این مجسمه برای او که سال‌ها اینستالیشن‌های بزرگی را خلق کرده است، چیزی تازه‌ای نیست.

 پوپر در مورد این اثر گفته است: جشنواره‌های موسیقی بدلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند بنابراین من بر اینستالیشن‌های دائمی هنری متمرکز شدم تا کارهای ماندگارتری را خلق کنم. امیدوارم که مردم به تعامل با این اثر ادامه دهند و از آن لذت ببرند. از بسیاری جهات این اثر نماد امید و تحول برای آنها در سال 2020 است.

 این هنرمند برای اینستالیشن‌های منحصربه‌فردش در مجمسه‌سازی و طراحی صحنه در فستیوال‌های موسیقی معروف است. او در کارهایش مخاطبین را تشویق به تعمق در موضوعات مختلف می‌کند.

دنیل پوپر از کیپ‌تاون به سراسر جهان سفر کرده و مجموعه‌های متنوعی را خلق کرده است. او در هنرهای عمومی، طراحی‌صحنه، اینستالیشن، مجسمه‌سازی و هنرهای تعاملی تخصص دارد.

پوپر برای اینستالیشن‌هایش در امریکا، پرتغال و آفریقای جنوبی مورد تحسین قرار گرفته است.

او برای طیف وسیعی از شرکت‌های معروف جهان، سازمان‌های مختلف و برندها آثار منحصربه‌فردی انجام داده است از جمله مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آفریقا، زیمنس، 14عروسک خیمه‌شب‌بازی غول پیکر در پارک‌های رسمی فیقا و… .

ساخت آثار گروهی کلید اصلی دنیل پوپر است. او یک شرکت تاسیس کرده است که در حال حاضر بر روی مفهوم خلاقیت، طراحی ویژه داخلی، فعال‌سازی برند، برنامه‌ریزی، تبلیغات خلاقانه و ساخت دکور کار می‌کند. پوپر در این شرکت با یک گروه از متخصصین شامل استادان و طراحان صنعتی مانند برایان تامپکینز (Brian Tompkins)، برت ملیک (Brett Blake) و برای کارهای عمومی با صنعتگران ماهر در چین، بالی و آفریقای جنوبی همکاری می‌کند.

برای دیدن آثار این هنرمند می‌توانید به سایت شخصی او به نشانی http://www.danielpopper.com مراجعه کنید.

شکوفایی-دنیل پوپر

منبع: هنرآنلاین

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید