درامانقد-تجسمی: ۲۱ آذر ماه، پس از حدود ۳ هفته وقفه در برگزاری حضوری نمایشگاه‌ها طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و برگزاری صرفاً آنلاین چند نمایشگاه معدود، دوباره با ۱۲ افتتاحیه، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی خواهند بود.

 

والی: نمایشگاه آثار هدیه خانعلی با عنوان «بهار، تابستان، پاییز، زمستان» ۲۱ آذر تا ۹ دی در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود. در بیانیه کوتاه نمایشگاه آثار هدیه خانعلی  که توسط آیدین خانکشیپور گردآوری شده است، آمده:«صدایی که می شنوید، اپیزود۲۷ از رادیو دیو باعنوان «دلواپسی های نخست: چرا زندگی می کنیم؟» است، که با اجازه ی ایشان پخش می شود.»

بهار/تابستان/پاییز/زمستان- هدیه خانعلی

 

پروژه‌های آران: نمایشگاه آثار فاطمه بهمن سیاهمرد با عنوان «۱۹+۱- آنگونه که هستیم» ۲۱ آذر تا ۸ دی در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند.

۱۹+۱- آنگونه که هستیم- فاطمه بهمن سیاهمرد

 

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در شرایط کمبود و هجوم وقایع و درگیری با همه پدیده های داخلی و خارجی؛ تحریم،گرانی، رکود اقتصادی، مشکلات محیط زیستی و سرانجام کووید ۱۹، این مجموعه به نقطه اجرا رسید. در جا به جای آن تناقض های زندگی امروز ما دیده میشود.نهایتا مجموعه فعلی، در یک قایم باشک بازی ایده های اولیه و درگیری با ساخت و اجرا،و علیرغم همه مشکلات، به سرانجام رسید.

هنوز هم نخ هایی نامریی وضعیت تعلیق را حفط کرده اند و بیشتر از قبل دلهره ی لحظه ی پیش از وقوع حادثه را در پیش چشم میگذارند.گویی در لحظه پایان هستیم. همان لحظه که تمام وقایع زندگی از ابتدا تا به انتها از پیش چشمانمان می گذرد. سکوت و انجماد.تو گویی همه با هم منتظر سقوط شهاب سنگی هستیم و یا آب شدن کامل یخچالها تا بالاخره تمام نخ ها و ریسمان ها گسسته شوند و از حالت تعلیق در بیاییم و به لحظه وقوع حادثه برسیم. حالا مجموعه ۱۹+۱ درست در نقطه آغاز و پایانش، تولد و مرگش ایستاده.»

شریف: نمایشگاه گروهی «سه گانه/ شماره یک» با آثاری از راضیه ایران‌پور، هاجر رهگذر و سایه منصور ۲۱ آذر تا ۲ دی در گالری شریف به نشانی میدان قدس ، خیابان شریعتی ،کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست. در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «سه‌گانه مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های گروهی است که هر بار با حضور سه هنرمند برگزار می‌گردد. نظر به طراحی و فضای داخلی گالری، سه بخش مجزا برای به نمایش گذاشتن آثار در گالری مشخص شده است و هر هنرمند مجموعه‌ای از آثارش را با استیتمنت خود در یکی از این بخش‌ها به نمایش می‌گذارد. سه‌گانه برای دیدن مجموعه‌های کوچک‌تر یا متفاوت‌تر از کارهای هنرمندان فرصت مناسبی است.»

سه گانه/شماره یک – هاجر رهگذر

 

اما دیگر نمایشگاه هایی که در سومین آدینه آذرماه افتتاح می شوند به شرح زیر هستند:

فرمانفرما: نمایشگاه نقاشی سوگند نبی با عنوان «هاری» ۲۱ تا ۳۰ آذر در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

شیرین: نمایشگاه مجسمه‌های بیژن نعمتی‌شریف ۲۱ آذر تا ۲۳ دی در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ مراجعه کنند.

آرتیبیشن: نمایشگاه گروهی «تن ها» ۲۱ تا ۳۰ آذر در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست.

آیریک: نمایشگاه گروهی «سپید و سیاه» ۲۱ تا ۲۶ آذر در گالری آیریک برگزار می‌شود. این گالری در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه 3، واحد 102 قرار دارد.

سیحون: نمایشگاه نقاشی محسن کرمی با عنوان «آرمون» ۲۱ آذر تا ۳ دی در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

نگاه: نمایشگاه مجسمه فخرالدین کاکاوند با عنوان «وهم حیوان» ۲۱ آذر تا ۳ دی در گالری نگاه برگزار می‌شود. گالری نگاه در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴۴ واقع شده است.

هما: نمایشگاه آثار طاهر پورحیدری از ۲۱ آذر در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان هنردوستان است.

اُ: نمایشگاه آثار رقیه نجدی با عنوان «تطهیر» و نمایشگاه آثار محمدرضا میرزایی با عنوان «کارت پستال‌ها» ۲۱ آذر تا ۲ دی در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپاست. تصویر اصلی این مطلب نیر از همین آثار همین نمایشگاه انتخاب شده است.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید