درامانقد-تجسمی: نمایشگاه چاپ معاصر Woolwich  لندن که به دلیل بیماری همه‌گیر COVID-19 به صورت مجازی از 12 نوامبر(22 آبان) شروع به کار کرده است و تا ۱۳ دسامبر (23 آذر) ادامه دارد میزبان هنرمندان بسیاری در عرصه چاپ و اجرا است، از جمله منیز زرنگار هنرمند ایرانی نیز با مجموعه «مرا خودت کن»(Make Me You) در این رویداد حضور دارد.

مجموعه «مرا خودت کن» که سال گذشته نیز توسط گالری اعتماد در یک ساختمان نیمه کاره نمایش داده شد، بر اساس یک سرگرمی عامیانه شکا گرفته است یعنی تغییر چهره های روزنامه از طریق گذاشتن ریش، مژه و سیبیل و… بسیاری از مردم با دیدن تصویر یک چهره در روزنامه‌ها و مجلات، خودکاری به دست می‌گیرند تا با اضافه کردن سبیل و مژه و… تغییراتی در آن چهره ایجاد کنند. منیر زرنگار نیز با الهام گرفتن از این موضوع، با استفاده از چاپ دستی، تصویری از چهره خود را به تعداد زیاد تکثیر کرد و با چیدمان آنها در محل نمایش، مخاطبان را به ایجاد تغییرات دلخواه در آنها دعوت کرد. او در پی یافتن شباهت‌های بنیادین بشری بود تا به لایه‌های زیرین انسان بودن، ورای جنسیت و ظاهر نزدیک شود و به نوعی مسئله هویت را به شکلی تازه بیان کند.

منیر زرنگار فوق‌لیسانس طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد تهران دارد و آثارش را در رویدادها و مسابقات بین‌المللی متعددی شرکت داده است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به وب‌سایت www.woolwichprintfair.com مراجعه کنند.

 

منبع:هنرآنلاین

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید