درامانقد-تجسمی: هنر هرگز نمی میرید! بله شعاری است، اما شعارها اگر همواره پیش رویمان باشد، و البته تو خالی و مضحک هم نباشند، به واقعیت تبدیل می شوند. در این روزهای جدایی و تنهایی، شاید در دفتر کار و خلوت ذهن هر کسی که در فضای هنری حضور دارد، این شعار نوشته و تکرار می شود که هنر هرگز نمی میرد! گالری های تهران که یکی از فضاهای آسیب دیده جمعی به واسطه اوج گیری دوباره کووید 19 بوده اند، این روزها در واقعیت شهری خود خاموش اند، اما در واقعیت مجازی به زندگی شورانگیز خود ادامه می دهند. با وجود ممنوعیت ها و محدودیت هایی که مثل همیشه گردن هنر را بیشتر از هر حوزه دیگری می فشارد، 10 گالری دست به برگزاری نمایشگاه مجازی زدند. پس با اینکه در خانه هستید، با اینکه از شهر خود و فضاهای ناب و دوست داشتنی هنری دور افتادید، اما به سادگی دست به کار شوید و در یک سفر جادویی به میان نقاشی ها، عکس ها و آثار حجمی  هنرمندان ایرانی پا بگذارید. در ادامه مطلب از مشخصات این 10 گالری و آدرس اینترنتی آنها آگاه می شوید.

خانه کاریکاتور: نمایشگاه مجازی “سینما کاریکاتور” با آثار کاریکاتوریست‌های شاخص از چهره‌های نام‌آور سینما تا 30 آذرماه در  صفحه اینستاگرام iranian_cartoon_house برپاست.

گلستان: نمایشگاه آثار جدید آرمان یعقوب پور  با عنوان “از مجاز تا واقعیت” تا 7 دی در سایت گالری گلستان به نشانی www.golestangallery.com برپاست.

اعتماد: نمایش مجازی نقاشی‌های آنه محمد تاتاری 7 تا 18 آذر در وب‌سایت گالری اعتماد از طریق لینک http://www.galleryetemad.com/index.php/Tehran/page/virtualexhibitions قابل مشاهده است.

باوان: نمایشگاه آثار صنم سایه‌افکن با عنوان “حفره‌ حافظه” بر روی سایت گالری باوان به نشانی bavangallery.com/viewing-room/the-cavity-of-memory برپاست.

آرتیبیشن: نمایشگاه آنلاین آثار ساوالان جماعتی با عنوان “پس از انسان” با همکاری گالری ساربان و آرتیبیشن تا 14 آذر به نشانی https://cutt.ly/After-the-human  برپاست.

انجمن هنرمندان نقاش ایران: نمایشگاه سالانه آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران با عنوان “کارنمای مجازی” در سایت این انجمن به نشانی http://iranpainters.com/ برپاست.

عصر: ادامه نمایشگاه “فوران” با نقاشی‌های مصطفی خسروی در سایت گالری عصر به نشانی www.asrgallery.com برپاست.

ویستا: ادامه نمایشگاه نقاشی ندا اعظمی با عنوان “در امتداد زیست” تا ۱۰ آذر به نشانی www.vistaart.gallery قابل تماشاست.

فرهنگسرای نیاوران: بازدید مجازی یازدهمین دوسالانه سرامیک که نمایشگاه آن در فرهنگسرای نیاوران برپاست از طریق لینک زیر قابل دسترسی برای عموم است:

https://www.360cities.net/search?utf8=%E2%9C%93&query=11th+Ceramic+Biennale+Of+Iran

موزه امام علی: نمایشگاه مجازی “نگاهی تازه به عناصر و نقوش هنرهای ایرانی” با نمایش 30 اثر از آثار موجود در گنجینه موزه با تاکید بر طرح و نقش‌های ایرانی اسلامی تا 30 آذر در صفحه اینستاگرام موزه به نشانی  iaram_art برپاست.

 

 

 

تصویر مطلب یکی از آثار قدیمی آرمان یعقوب پور است.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید