درامانقد-تجسمی: در دومین جمعه پاییز سال 99 چهارده نمایشگاه جدید در تهران افتتاح  می‌گردد. لیلی رشیدی، کامبیز درم بخش و جمعی دیگر از کاریکاتوریست ها، ریحانه راعی، کیوان روشن‌بین و هنرمندان بسیار دیگری در قالب نمایشگاه های انفرادی و گروهی آثار نقاشی، کاریکاتور،اجرایی، حجمی و مجسمه خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

مستور عنوان نمایشگاه  لیلی رشیدی نقاش و طراح واقعگرا است که در گالری اعتماد آثار خود را در معرض تماشا قرار داده. تصویر اصلی مطلبی که می خوانید نیز یکی از کارهای لیلی رشیدی در این نمایشگاه است. او در خصوص این نمایشگاه می نویسد: مستور، من فقط او را می دیدم، از فاصله ای بسیار نزدیک. من دربسیاری چیزها شبیه او شدم، در فروخوردن، در پوشاندن و ملبس شدن، لایه به لایه دربرگرفتن و بستن حائلی میان خود و دیگری من با این آموزه زیسته ام که حائل بر من مقدم است. با این وجود، یافتن و دیدنش بسیار دشوار بود. من در این مجموعه نگاهم را به آن «ست» دوختم تا شاید که بتوانم ترسیمش کنم.

رزیتا نصرتی دیگر نقاش واقعگرا در تالار این/جا نقاشی های خود را با نمایشگاهی به عنوان نوزده شب به نمایش در آورده. او درباره آثار خود می نویسد: از سال‌های دور به‌تصویرکشیدن درخت‌ها زیر نور چراغ‌های شهری برایم وسوسه‌انگیز بود. بازی نور و تاریکی بر روی ساختمان‌ها و پنجره‌های‌شان و درخت‌ها در ساعات پایانی روز، مهم‌ترین دغدغه‌ی من برای خلق این مجموعه بود. بلوار کشاورز را به این دلیل انتخاب کردم که در مسیر هرروزه‌‌ام این بازی‌‌های نور را بر روی ساختمان‌ها و درختان مشاهده‌ می‌کردم. از تابستان سال ۱۳۹۸ شروع کردم. شب‌ها، وقتی هوا رو به تاریکی می‌رفت، کارم را آغاز می‌کردم؛ به بلوار کشاورز می‌رفتم و تا حوالی ساعت ١١ شب ادامه می‌دادم؛ روی نیمکت‌های بلوار می‌نشستم و بعد از کار مسیر را تا استودیو پیاده برمی‌گشتم.

از نمایشگاه نوزده شب شب رزیتا نصرتی
از نمایشگاه نوزده شب شب رزیتا نصرتی

اما عنوان،آدرس و مدت نمایشگاه هایی که این هفته کار خود را آغاز می کنند به شرح زیر است.

آتبین: نمایشگاه گروهی کاریکاتور “معنی فاصله” با آثاری از کامبیز درم‌بخش، داود شهیدی، حسن کریم‌زاده، مهدی کریم‌زاده، دیان و آروین 11 مهر تا 2 آبان در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

اعتماد: نمایشگاه آثار لیلی رشیدی با عنوان “مستور” و نمایشگاه اثار سمیرا هدایی با عنوان “بگذارید نفت بخورند” 11 تا 29 مهر در گالری اعتماد برپاست. گالری اعتماد به نشانی خیابان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتظامی: نمایشگاه “دنیای زیبای نو” 11 تا 20 مهر در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

ایده: نمایشگاه گروهی نقاشی “ارجاسب” 11 تا 23 مهر در گالری ایده به نشانی کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ٢٦ میزبان علاقمندان به هنر است.

کاما: نمایشگاه آثار شهرام گیل‌آبادی با عنوان “رقص جنون شقایق‌ها” 11 تا 16 مهرماه در گالری کاما برپاست. این گالری به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک 24 طبقه دوم قرار دارد.

ایرانشهر: نمایشگاه طراحی شایا شهرستانی با عنوان “روایت بنیادین” 11 مهر در گالری ایرانشهر برگزار می‌شود. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند، پلاک 69 قرار دارد.

این جا: نمایشگاه نقاشی رزیتا نصرتی با عنوان “نوزده شب” 11 مهر تا 2 آبان در گالری این جا به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، میرزای شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.

زیرزمین دستان: نمایشگاه آثار یاشار صلاحی با عنوان “خلوت” 11 مهر تا 2 آبان در زیرزمین دستان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 6 مراجعه کنند.

سیحون: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه 11 تا 30 مهر در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

شکوه: نمایشگاه گروهی “این سال” 11 تا 30 مهر در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 برپاست.

شلمان: نمایشگاه گروهی “مخمصه” 11 تا 16 مهر در گالری شلمان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 مراجعه کنند.

شیرین: نمایشگاه آثار ریحانه راعی با عنوان “گاردن پارتی” و نمایشگاه حجم نسرین شاپوری آذر 11 مهر تا 6 آبان در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.

فرمانفرما: به مناسبت روز جهانی کودک نمایشگاه آثار مانوشا رضاپور با عنوان “هیس” و نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان و نوجوانان 4 تا 17 ساله، 11 تا 25 مهر در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2 برپاست.

والی: نمایشگاه آثار کیوان روشن‌بین با عنوان “دو” 11 تا 29 مهر در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 برگزار می‌شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید