درامانقد-سینما: فیلمبرداری فیلم دست خدا به کارگردانی پائولو سورنتینو از هفته پیش در ناپل که زادگاه این کارگردان است شروع شده و اکنون به جزیره استرامبولی در سیسیل منتقل شده است. سورنتینو پیش‌تر از این فیلم به عنوان اثری شخصی یاد کرده بود. او با ساخت این فیلم در ناپل، پس از ۲۰ سال بار دیگر به شهر زادگاهش بازگشت. وی در سال ۲۰۰۱ نخستین فیلم بلندش با عنوان یک نفر آن بالا را در این شهر ساخته بود. اما این تنها اشتراک دست خدا با فیلم اول این کارگردان مؤلف نیست. تونی سرویلو بازیگر یک نفر آن بالا نیز در دست خدا ایفای نقش خواهد کرد.

تونی سرویلو ۶۱ ساله را می توان بازیگر مورد علاقه سورنتینو دانست علاوه بر یک نفر آن بالا این بازیگر در چهار فیلم دیگر سورنتینو جلوی دوربین رفته است. بازی در فیلم پیامدهای عشق در نقش یک مرد غریبه و منزوی معتاد به هرویین، بازی در نقش جولیو آندروتی سیاستمدار جنجالی ایتالیایی در فیلم ایل دیوو و همچنین ساخته مشهور و اسکاری سورنتینو  زیبایی بزرگ از دیگر همکاری‌های این دو بوده است.

با وجود اینکه جزییاتی از دست خدا ارایه نشده اما عنوان فیلم یادآور گلی است مارادونا فوتبالیست مشهور آرژانتینی در جام جهانی سال ۱۹۸۶ با دست به انگلستان زد. با این حال و پس از اینکه اعلام شد مارادونا از فیلم شکایت خواهد کرد، گفته شد این فیلم درباره وی نیست؛ هر چند وی شخصیت معناداری در زندگی سورنتینو محسوب می‌شود.

نتفلیکس  سازنده این فیلم است و آن را احتمالاً سال آینده به صورت آنلاین به نمایش درمی‌آورد و همراه آن اکران محدودی هم در سینماها خواهد داشت.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید