درامانقد-سینما: پل شریدر کارگردان و فیلمنامه نویس سرشناس موفق شد با وجود همه گیری کار ساخت آخرین فیلم خود «شمارنده کارت» را تمام کند. اسکار ایزاک نقش اصلی این فیلم را اجرا کرده است. او در نقش یک قمارباز و سرباز سابق ظاهر شده که قصد دارد به مرد جوانی کمک کند تا بتواند از یک دشمن قدیمی انتقام بگیرد. تیفانی هدیش و ویلم دافو دیگر بازیگران این فیلم هستند.

تولید این فیلم در حالی که فقط ۵ روز از ادامه فیلمبرداری آن باقی مانده بود به دلیل همه گیری ویروس کووید 19 در ماه مارس متوقف شد. با این حال شریدر و گروه تولیدش موفق شدند تا ادامه فیلم را در می‌سی‌سی‌پی بسازند و در نیمه جولای ساخت آن را به پایان ببرند.

شریدر ۷۴ ساله در مصاحبه‌ای گفت شماری از همکاران او برای اتمام فیلم به وی کمک کردند که مارتین اسکورسیزی یکی از آنها بوده است. شریدر که تنها چهار سکانس از فیلمبرداری اثرش باقی مانده بود گفته است در زمان تدوین تدوین‌گرش در نیوجرسی بوده و دستیار تدوین در تنسی، بنابراین همگی به صورت مجازی به کار تدوین پرداختند.

سازنده فیلم نخستین اصلاح‌شده وقتی موفق شده فیلم را برای چند تن از افرادی که به گفته خودش برایش “قابل احترام بودند” به نمایش درآورد این پرسش را مطرح کرده که آیا چهار سکانس دیگر باید فیلمبرداری شود؟ آیا چیزی جا مانده؟ چیزی باید اضافه کند؟ و چطور باید این سکانس‌ها را بنویسد؟ شریدر گفته پاسخ این افراد موجب شد او فیلمش را به پایان برساند.

شریدر که نویسنده فیلمنامه‌های درخشانی چون راننده تاکسی و گاو خشمگین بوده است این سکانس‌ها را بازنویسی کرده و روابط شخصیت‌ها را هم بهبود داده است.

شریدر می گوید: در همه فیلم‌ها این اتفاق نمی‌افتد. فیلمبرداری مجدد این صحنه‌ها هزینه زیادی داشت… سه چهارم کار انجام شده بود و من یک چهارم سکانس‌های اصلی را بازنویسی کردم. اگر فیلمبرداری ادمه می‌یافت متوجه این نقص‌ها نمی‌شدم و بعد در اتاق تدوین می‌زدم توی سر خودم.

این در حالی است که در زمان متوقف شدن فیلم به دلیل ابتلای یکی از عوامل به کرونا وی به تهیه کنندگان اعتراض کرده و گفته ترجیح می‌داد فیلمش را تمام می‌کرد و می‌مرد تا از ترس کرونا آن را در آخرین گام‌های فیلمبرداری متوقف کند. اما حالا او اعتراف می‌کند که از این توقف راضی است.

شریدر به عنوان یکی از نویسندگان درخشان تاریخ سینما و یکی از چهره های برجسته سینمای آمریکا آخرین بار سال ۲۰۱۹ برای «نخستین اصلاح شده» نامزدی اسکار را در بخش بهترین فیلمنامه اوریجینال کسب کرد. وی برای همین فیلم نامزدی بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از جوایز اسپریت برای فیلم‌های مستقل دریافت کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید