درامانقد-تجسمی: نمایشگاه عکس “فتوسنتز” سه‌شنبه ۸ سپتامبر در استراسبورگ، فرانسه افتتاح شد. در نمایشگاه “فتوسنتز” طیف وسیعی از آثار رنگی و سیاه‌وسفید با موضوعات پرتره، منظره، تصاویر استعاری و… مشاهده می‌شود. این مجموعه ترکیبی از رویکردهای متفاوت ۱۲ هنرمند معاصر از کشورهای مختلف دنیا و یک نمایشگاه عکاسی التقاطی و جهان‌وطنی است که نشان‌دهنده تنوع آفرینش‌های هنری معاصر و احترام به محیط اطراف است.

جمال عرب‌زاده، مجید حجتی، سعد آتابکوف، سیریلیبک بکبوتایف، پاتریک بوگنر ، لورنس دیمایسون، والری گرافیتیو ، لومینیتا لیبوت ، آلماگل منلیبایوا ، فرناند پتیتدمانژ ، استیفان اسپاچ و فرانتیسک زواردون هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

ویژگی خاص نمایشگاه “فتوسنتز” که یک رویکرد کاملا جدید را ارائه می‌دهد آن است که در توافق با هنرمندان ، همه آثار در قالب و تکنیکی منحصربه‌فرد، روی کاغذ بازیافتی و با جوهرهای غیر مضر چاپ شده‌اند.

این نمایشگاه که توسط مرکز مبادلات هنری اروپا  Apollonia برگزار شده است راهی برای حمایت از هنرمندان در این دوره بحرانی است. Apollonia  یک انجمن غیرانتفاعی با منافع عمومی است که سال ۱۹۹۸ در استراسبورگ تأسیس شد. این انجمن بخشی از یک شبکه گسترده اروپایی است و در اقدامات خود به بیش از ۲۵۰ ساختار فرهنگی و هنری تکیه می‌کند. آپولونیا از زمان تاسیس، بیش از ۶۰ سفر تحقیقاتی در اروپا و آسیای میانه داشته و بیش از ۲۵۰ نمایشگاه و پروژه هنری برگزار کرده و از حدود ۱۳۰۰ هنرمند از فرانسه، اروپا و فراتر از آن حمایت کرده است. Apollonia از تابستان ۲۰۱۵  در محله Robertsau در استراسبورگ واقع شده است.

نمایشگاه فتوسنتز تا ۱۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۰ مهر ۹۹) ادامه دارد.

 

منبع: هنرآنلاین

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید