درامانقد-سینما: فیلم کوتاه «آر یو والیبال؟!» در تازه ترین حضور خود در انجمن قانونی فرهنگ و جامعه آمریکا، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه را کسب کرد تا در کنار دو جایزه جشنواره آسکونا سوسیس عنوان پُرافتخارترین فیلم کوتاه سینمای ایران را به خود اختصاص دهد.
این فیلم که در ژانر کودک و ورزش ساخته شده جایزه سیفژ (انجمن فیلم کودک و نوجوان جهان) را دریافت کرد و برنده جایزه بهترین فیلم از بزرگترین جشنواره فیلم های ورزشی جهان (جشنواره میلان) نیز شده است.

«آر یو والیبال؟!» تاکنون در چندین جشنواره همچون انکانترز، شورت شورتس، بوسان، لانزاروته و الیکانته حضور داشته و در جشنواره های بزرگی چون ویرجینیا، تانزانیا، کُرز فیلم، اسکونا و نیوهاریزون روسیه نیز شرکت کرده است.
به گزارش ایرنا همچنین «آر یو والیبال؟!» به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد نلسون ماندلا در جشنواره نلسون ماندلا نمایش ویژه داشت و محمد بخشی کارگردان این فیلم، از سوی انجمن فیلم کودک و نوجوان جهان (سیفژ) در ژوهانسبورگ ورک شاپ کارگردانی سینما برگزار کرد.
امسال صلیب سرخ جهانی نیز این فیلم را در سالگرد حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی برای مسئولین و رییس جمهورهای کشورهای مختلف در شهر ناکازاکی به نمایش گذاشت.
«آر یو والیبال؟!» درباره گروهی پناهجوی عرب زبان است که به مرزهای یک کشور انگلیسی زبان می‌رسند. مرز بسته است و هر روز پناهجویان با سربازهای مرزی درگیر می‌شوند تا اینکه چند کودک راه را برای ارتباط این دو گروه باز می‌کنند.
در این فیلم هنرمندانی چون نعیم شیخ محبوبی، یاسمین صلحی، حامد ندری، ابراهیم عموره، مهدی حسینی و محسن داداش زاده ایفای نقش می کنند.

فیلم کوتاه داستانی «آریو والیبال؟» به نویسندگی و کارگردانی محمد بخشی، تهیه کنندگی نیما ربیعی تولید و مشاور پروژه احمد شجاعیان تولید شده است. این تیم سینمایی در حال ساخت اولین فیلم بلند خود به نام «آنها قوی وحشی را کشتند» نیز هستند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید