درامانقد-سینما:  شان پن بازیگر و فیلمساز برنده جایزه اسکار، فیلمبرداری فیلم مستندی را درباره قتل جمال خاشقجی آغاز کرده است.

خاشقجی روزنامه نگار اهل عربستان بود که نزدیک به ۲ ماه پیش درون کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول به قتل رسید.

خبرگزاری آناتولی ترکیه تصویر شان پن را به همراه گروهی ۱۰ نفره شامل چندین محافظ که روز چهارشنبه ۵ دسامبر در جلوی ساختمان کنسولگری عربستان در کشور ترکیه دیده شده اند، منتشر کرده است.

در یکی از تصاویری که آناتولی به اشتراک گذاشته است، شان پن بیرون از دفتر کنسولگری، جایی که خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در آنجا ابتدا خفه شده و سپس توسط یک تیم ۱۵ نفره قطعه قطعه شد، حضور دارد.

خاشقجی ستون نویس روزنامه واشینگتن پست و ساکن ایالت متحده آمریکا از سال ۲۰۱۷ بود که در روز ۲ اکتبر ۲۰۱۸ در جریان مراجعه به کنسولگری عربستان در کشور ترکیه به قتل رسید.

بنا به گفته روزنامه دیلی صباح ترکیه همچنین قرار بود شان پن با خدیجه چنگیز نامزد ترکی خاشقجی نیز دیدار داشته باشد.

شان پن ۵۸ ساله که بارهای حسیاست و توجه خود به مسائل سیاسی را نشان داده و به عنوان هنرمندی منتقد شناخته می شود، تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است. او همچنین تا به حال 13 بار تجربه کارگردانی داشته که شامل فیلمهای کوتاه،مستند و بلند سینمایی می شود و از جمله موفق ترین ساخته های او «قول» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته فردریش دورنمات بوده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید