درامانقد-سینما: آیا وودی تسلیم شد؟ مرد خستگی ناپذیر و پر کار و یکی از باقیماندگان نسل طلایی سینمای آمریکا گویا سرانجام تسلیم هیاهوی آزار جنسی شده است و پس از سالها کار بی وقفه از عالم سینما کناره گیری کرده. وودی آلن روی پروژه جدیدی کار نمی‌کند و این اتفاقی است که چند دهه روی نداده بود و سینمادوستان به چنین وضعیتی عادت ندارند. آلن که به صورت منظم و خودکار سالی یک فیلم می‌ساخت، حالا دست از کار کشیده است.

البته هنوز فیلم جدید وودی آلن با عنوان «یک روز بارانی در نیویورک» اکران نشده است اما از آن‌جایی که وضعیت نمایش عمومی فیلم مشخص نیست، آلن این کناره‌گیری از سینما و فیلم‌سازی را در پیش گرفته است. به گزارش «پیج سیکس» حتی با این‌که در صفحه آلن در سایت «آی‌ام‌دی‌بی» آمده است که او روی پروژه بی‌عنوانی کار می‌کند، اما او رسماً پروژه‌ای در دست ندارد.

به گزارش هنر و تجربه به نقل از  پلی لیست این وضعیت به خاطر گردبادی است که سال گذشته دوباره به‌واسطه جنبش «من هم» پس از مدت‌ها به‌پا شد و دخترخوانده آلن یعنی دیلن فارو او را به سوءاستفاده متهم کرد. این جنجال با بیانیه بازیگران مرد و زن مختلفی همراه شد که رسماً اعلام کردند از این پس هرگز با آلن همکاری نخواهند کرد؛ و این اتفاق‌ها قرارداد همکاری سه‌فیلمی او با «آمازون استودیوز» را دچار مشکل کردند. شنیده می‌شود که آمازون (که نمی‌داند با «روز بارانی» باید چه کند) می‌خواهد با چک رقم‌بالایی قراردادش با آلن را لغو کند. از سوی دیگر آلن نمی‌تواند سرمایه لازم برای پروژه بعدی‌اش را فراهم کند چون سال‌هاست آثارش درآمدزایی لازم را ندارند.

اما همان طور که پیش از این در هالیوود و صنعت سرگرمی شاهد بودیم، شما اگر پول‌ساز باشید می‌توانید به کارتان ادامه بدهید و مهم نیست که چه‌قدر جنجالی بوده‌اید. پس باید دید آینده برای این فیلم‌ساز برجسته ۸۲ ساله چه‌طور رقم خواهد خورد؛ کارگردانی که از دهه ۱۹۷۰ تا امروز بی‌کار نشده بود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید