درامانقد-سینما: آنا پاکویین که با فیلم مستقل جدیدش «شیشه جداساز» در جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری حضور داشت، در گفت‌وگویی با منتقد ارشد «ورایتی»، پیتر دبروژ، از فعالیتش در سینمای مستقل گفته است.

به گزارش هنر و تجربه به نقل از ورایتی، درام «شیشه جداساز» / The Parting Glass که می‌توان آن را به عنوان همکاری تازه گروهی از سازندگان سریال «خون حقیقی» هم توصیف کرد، دنیس اوهارا را در مقام نویسنده و بازیگر دارد که در «خون حقیقی» با پاکویین همبازی بود؛ و البته استیون مویر که همسر پاکویین است و در سریال نام‌برده هم عشق واقعی شخصیت او بود، اولین تجربه کارگردانی‌اش را با این فیلم پشت سر گذاشته است. این سه سینماگر یک کمپانی تولیدی را نیز با هم یکدیگر اداره می‌کنند.

«شیشه جداساز» که ملیسا لئو، ریس ایفنس، سینتیا نیکسن و اد آسنر برخی از دیگر بازیگرانش هستند، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در پی خودکشی یکی از بچه‌ها دور هم جمع می‌شوند. پاکویین درباره فیلم می‌گوید: ‌«یکی از مواردي که استیو و دنیس با آن بازی کرده‌اند، این ایده است که خاطرات غیرقابل اعتمادند…» و در کل فیلم را چنین توصیف کرده است: «این فیلم یک درام خانوادگی کاملاً چالشی و تیره‌وتار است که گاهی وقت‌ها به طرز عجیبی بامزه و الهام‌بخش می‌شود.»

آنا پاکویین بازیگر و کارگردان کانادایی- زلاندنویی درباره ساخت این فیلم مستقل می‌گوید که به عنوان مثال ترکیب بازیگران چند بار دستخوش تغییرهای چشم‌گیر شد که دلیل اصلی‌اش بحث سرمایه‌گذاری و بودجه تولید فیلم بود: «شما باید قطعه‌های یک پازل را کنار هم بچینید تا تصویر مالی فیلم به‌درستی شکل بگیرد و برای همین وقتی واقعاً و حقیقتاً از برخی تقاضا می‌کنید که به عشق هنر با شما همکاری کنند، باید انتظار این را داشته باشید که هر ماه گزینه‌های تازه‌ای را در اختیار داشته باشید و تغییرهای زیادی روی دهد.» با این وجود، پاکویین همه ترکیب‌های بازیگری متفاوت فیلم را قابل توجه می‌داند و ترکیب نهایی را کاملاً رؤیایی توصیف می‌کند.

پاکویین معتقد است که فیلم‌های مستقلی چون «شیشه جداساز» به خاطر عشق و علاقه به سینماست که تولید می‌شوند: «اگر ما مشتاق ساخت فیلم نبودیم چنین اثری ساخته نمی‌شد. شما اگر در جست‌وجوی شهرت، پول و افتخار باشید سراغ تولید فیلم مستقل نمی‌روید.» او در ادامه حرف‌هایش را چنین کامل می‌کند: «شما برای عشقی که به هنر دارید، چنین کاری می‌کنید؛ و به خاطر داستان‌هایی که مشتاق هستید آن‌ها را روایت کنید. این داستان هم برای ما چنین حکمی داشت.»

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید