درامانقد-تئاتر: زندگی جوآن لیتل وود بازیگر و کارگردان مطرح تئاتر اروپا که در سال های ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۵ میلادی فعالیتهایش جریان ساز شده بود به نمایش تبدیل می شود. به جوان لیتل وود در تاریخ تئاتر لقب «مادر تئاتر مدرن» داده شده است.

مهر به نقل از وبسایت کمپانی رویال شکسپیر خبر داد  که این کمپانی قصد دارد با کارگردانی سام کنیون و برگرفته از زندگی و فعالیت های جوآن لیتل وود، تئاتر موزیکال «خانم لیتل وود» را اجرا کند.

جوآن لیتل وود که متولد 1914 بود و در سال 2002 درگذشت گرایشات چپ گرایانه داشت و همسر هنرمندش نیز جیمز هنری میلر با نام هنری ایوان مک کول خواننده و ترانه سرای موسیقی فولک و بازیگر و نمایشنامه نویس نیز فعال کارگری و کمونیست بود.

لیتل وود که به سبب ورک شاپ هایش که در آنها ایده های نمایشی و نظرات خود در تئاتر را آزمایش و توسعه می داد شهرت دارد به نوعی با فعالیت های آموزشی خود نیز اثرات زیادی بر تئاتر انگلستان و اروپا گذاشت. در سال 1963 یکی از مشهورترین نمایش های خود  «اوه، چه جنگ نازنینی» را از دل یک ورک شاپ به اجرا رساند.

نمایش «خانم لیتل وود» قرار است از ۲۲ ماه ژوئن تا ۴ ماه آگوست (اول تیر تا ۱۳ مرداد) در تئاتر سوآن شهر لندن روی صحنه برود.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید