درامانقد-سینما: فیلم کوتاه «سکوت» به کارگردانی پگاه ارضی جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را از جشنواره فیلم Shawna shea  که در ماساچوست امریکا برگزار می شود، دریافت کرد.

این فیلم کوتاه سال ۱۳۸۹ به مدت ۲۰ دقیقه ساخته شده است و پیش از این موفق به دریافت ۷ جایزه خارجی از جشنواره های مختلف شده است.

نویسندگی و کارگردانی این فیلم کوتاه را پگاه ارضی برعهده دارد و سروش طباطبایی: تهیه کننده و تدوینگر، نوید ارضی: مدیر فیلمبرداری، سعید و فرزین زند: صدابردار و سروش آرایش: صداگذار از جمله عوامل فیلم کوتاه «سکوت» هستند.

این فیلم در جشنواره فیلم Shawna shea و به نشانه اعتراض به سیاست های ترامپ در آمریکا نمایش داده شد. اسکیپ شیا دبیر این جشنواره گفته است: فیلم «سکوت» تصویری زیبا از انسانیت از دیدگاه مردم ایران در شرایط سخت است. برای اعتراض به تصمیم ها و سیاست های ترامپ فیلم «سکوت» را به عنوان یک فیلم اعتراضی در این جشنواره نمایش می دهیم.

«سکوت» داستان پسر بچه ای را دنبال می کند که برای خریدن دوربین مورد علاقه اش کار کرده و در تهران کپی دی وی دی به مکان های مختلف تحویل می دهد.   ببیننده نیز به همراه پسر بچه نگاهی به افراد مختلف جامعه و مشکلات آن ها در شرایط سخت و تحریم ها می اندازد. در آخر زمانی که پسر بچه به مقدار کافی پول جمع می کند تا دوربین را بخرد قیمت دلار بالا رفته و او دوباره از آرزویش عقب می ماند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید