درامانقد-سینما: این روزها دوباره غزه و سرزمین های اشغالی در خون غلطیده اند. تصمیم رئیس جمهور امریکا برای انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت المقدس، سبب خشم فلسطینی ها و انجام آن و خشونت هایی که در پی آن رخ داد اعتراض جهان را برانگیخت. کن جشنواره ای که با وجود افزوده شدن بر زرق و برق و وجوه سرگرم کننده اش همواره نقشی سیاسی داشته است یکی از جایگاه های اعتراض به خشونت های روزهای اخیر بود.

حمایت بازیگر 26 ساله لبنانی از مردم فلسطین در برابر حمله ارتش اسراییل در جریان مراسم فرش قرمز فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» خبرساز شد. بازیگر لبنانی منال عیسی سه شنبه در حالی‌که پلاکاردی با مضمون «حمله به مردم غزه را متوقف کنید» را بالای سر گرفته بود در محوطه کاخ جشنواره کن ظاهر شد و نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

به نوشته رویترز  شصت تن بر اثر شلیک گلوله و یا پرتاب گاز اشک‌آور توسط اسراییل کشته شدند. واقعه‌ای که مقامات فلسطینی آن را قتل عام معترضان در روز گشایش سفارت امریکا در بیت المقدس خوانده‌اند.

بنیسیو دل تورو بازیگر پورتوریکویی تبار هالیوود هم روز گذشته به فلسطینی‌های حاضر در جشنواره فیلم کن ملحق شد و در تظاهرات علیه کشتار ارتش اسراییل شرکت کرد.

یک تهیه‌کننده و کارگردان فلسطینی حاضر در این تظاهرات در گفت و گو با رویترز گفت: «واقعا جنون‌آمیز است که ما اینجا مشغول فیلم دیدن هستیم و با فیلمسازان درباره طرح‌های آتی‌مان حرف می‌زنیم در حالی‌که کودکان و خانواده‌هایمان هدف حمله اسراییل قرار گرفته‌اند.»

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید