درامانقد-سینما: برناردو برتولوچی فیلمساز نامدار ایتالیایی از ریدلی اسکات به خاطر حذف کوین اسپیسی از فیلم «تمام پول‌های جهان» به شدت انتقاد کرد و گفت به او پیام دادم که باید از این کار خجالت بکشد.

با افشا شدن اتهامات جنسی علیه کوین اسپیسی بازیگر بزرگ سینما و تئاتر جهان ، اسکات همه سکانس‌های ضبط شده با بازی اسپیسی را حذف کرد و در حالی‌که فرصت چندانی برای شرکت دادن ساخته اخیرش در رقابت اسکار نداشت، صحنه‌های حذف‌شده را با بازی کریستوفر پلامر مقابل دوربین برد.

به گزارش هالیوود ریپورتر در جریان اکران جهانی نسخه مرمت‌شده فیلم «آخرین تانگو در پاریس» که در جشنواره بین‌المللی فیلم باری (Bari) انجام شد، برناردو برتولوچی شدیداً از همکار امریکایی‌اش در مورد جایگزین کردن بازیگر اصلی‌اش انتقاد کرد.

برتولوچی در این مراسم گفت: زمانی‌که شنیدم اسکات با حذف کل صحنه‌های اسپیسی در فیلمش موافقت کرده، اولین واکنشم این بود که به پیترو اسکالیا تدوینگر اسکات پیام دادم که “به اسکات بگو باید خجالت بکشد.”

برتولوچی همچنین افزود: « بلافاصله تصمیم گرفتم فیلمی را با حضور اسپیسی مقابل دوربین ببرم»، که این حرف کارگردان بی نظیر و صاحب سبک ایتالیایی با تشویق گرم حاضران روبه‌رو شد. برتولوچی تصریح کرد با جنبش مقابله با آزار جنسی کاملا موافق و همراه است و آن را به خاطر اشاعه آگاهی درباره خشونت علیه زنان سراسر جهان تحسین می‌کند.

سال‌هاست که خود برتولوچی به دنبال افشای جزییاتی ناخوشایند از پشت صحنه «آخرین تانگو در پاریس» و آزار عامدانه ماریا اشنایدر توسط مارلون براندو در یکی از صحنه‌های مهم این فیلم با انتقادهای شدیدی روبه‌رو شده است اما او اعتراف کرده رفتارش با اشنایدر سر صحنه فیلمبرداری وحشتناک بوده است.

با این حال برتولوچی در جشنواره باری درباره صحنه مشهور فیلم و آزار اشنایدر هم چند کلمه صحبت کرد و گفت: «او سر صحنه خوشحال بود. مطالبی را که درباره تجاوز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باور نکنید.» کارگردان ایتالیایی اضافه کرد: «اتفاقا براندو رفتاری بسیار پدرانه با او داشت و مراقبش بود. رابطه خوبی بین‌شان برقرار بود.»

در مراسم دیشب، جوزپه تورناتوره با اهدای جایزه فدریکو فلینی به مناسبت یک عمر دستاورد حرفه‌ای از برتولوچی تقدیر کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید