درامانقد-سینما: مدتی است که با پذیرفته شدن آخرین ساخته جعفر پناهی در بخش اصلی جشنواره کن سینماگران و اصحاب فرهنگ تلاش کرده اند به طرق مختلف از رئیس جمهور بخواهند تا لوازم شرکت کردن پناهی در این جشنواره را فراهم آورد. با توجه به افت شدید محبوبیت حسن روحانی میان این قشر و سرخوردگی هنرمندان بابت حمایت تمام عیار از او در دوران انتخابات باید دید آیا رئیس دولت دوازدهم برای بازسازی ارتباط خود با این گروه مرجع و تأثیرگذار قدنی برخواهد داشت یا خیر؟ در جدیدترین تلاش انجمن فیلمبرداران خانه سینما طی نامه ای خواستار حضور جعفر پناهی در کن شدند. متن نامه انجمن فیلمبرداران سینمای ایران خطاب به حسن روحانی به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر روحانی

باسلام

فیلمی از سینمای ایران به کارگردانی آقای جعفر پناهی در بخش مسابقه جشنواره جهانی کن پذیرفته شده و به نمایش درخواهد آمد. از آنجا که وجود ایشان در این جشنواره از جمیع جهات به نفع فضای فرهنگی ما خواهد بود، تقاضا می‌کنیم تا شرایطی فراهم شود که آقای پناهی امکان حضور در آن جشنواره را پیدا کنند.

با احترام

انجمن فیلمبرداران سینما

پیش از این انجمن کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان و انجمن تهیه‌کننده -کارگردانان سینما طی سه نامه جداگانه تقاضای مشترکی را مانند انجمن فیلمبرداران مطرح کرده بودند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید