درامانقد-سینما: جشنواره فیلم برلین هر سال در بخشی ویژه تعدادی از کتابهای سال را که اقتباس از آنها برای سینما مناسب و جذاب است معرفی می کند. شصت و هشتمین دوره این جشنواره نیز که چند روز است کار خود را شروع کرده از این قاعده مستثنی نبوده و در بخش کتاب برلیناله تعدادی کتاب را به علاقه مندان اقتباس معرفی خواهد کرد.

بخش «کتاب در برلیناله» از ۱۹ فوریه(۳۰ بهمن) افتتاح می‌شود و  تهیه‌کنندگان می‌توانند با ۱۲ رمان منتخب این بخش آشنا شوند. این کتاب‌های منتخب که در معرض دید عموم قرار می‌گیرند با همکاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت انتخاب می‌شوند. این برنامه از سال ۲۰۰۶ به بخشی از برنامه بازار برلیناله بدل شده است.

کتاب‌های امسال از میان ۱۵۰ رمانی که از ۳۰ کشور معرفی شده‌اند، انتخاب شده‌اند و در نهایت آثاری از ادبیات آلمان، فرانسه، گرجستان، یونان، ایتالیا، نروژ، اسپانیا، ترکیه و بریتانیا به این مجموعه راه یافته‌اند.

فهرست کتاب‌های منتخب برای «کتاب در برلیناله» ۲۰۱۸ عبارت است از: «در میانه زمستان» نوشته ایزابل آلنده از اسپانیا–«کت فلزی تقلبی» نوشته سون رِکِر از آلمان-«آمستردام دیگر» نوشته دیتو توراشویلی از گرجستان- «مسابقات قهرمانی میلیون کرونری» نوشته آرنفین کولرود از نروژ- «هشتگ اگو لند» نوشته میشاییل ناست از آلمان- «بخیتا» نوشته ورونیک اولمی از فرانسه- «ماگدا» نوشته مازارین پینگو از فرانسه- «دختر در درخت» نوشته شبنم ایشی‌گوزل از ترکیه- «جایی که گمشده می‌رود» نوشته اما راولی از بریتانیا- «وقتی مارتا می‌رقصد» نوشته تام سالر از آلمان- «جشن هیتلر» نوشته روسلا پوستورینو از ایتالیا- «جزیره کاپیتان ترسناک» نوشته پرودولا پاپا از یونان.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید