درامانقد-سینما: نوزدهمین جشن خانه سینما با اهدای سه جایزه اصلی به اصغر فرهادی برگزار شد.

همزمان با روز ملی سینما، جشن بزرگ سینمای ایران شامگاه ۲۱ شهریور ماه، در باشگاه فرهنگی ورزشی پیام با حضور اهالی سینما و نیز رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

 

دراولین بخش اهدای جوایز ، فرنوش عابدی برای فیلم «پیش‌خدمت» تندیس این جشن را در بخش بهترین انیمیشن دریافت کرد.

در ادامه جهانگیر و باران کوثری جایزه بهترین فیلم کوتاه را به بهمن و بهرام ارک‌ برای ساخت فیلم کوتاه «حیوان» اهدا کردند.

باران کوثری پیش از اعلام نام برگزیده با کنایه گفت که وقتی شنیده مراسم‌ در ورزشگاه برگزار می‌شود ترسیده‌ که نکند زنان را به مراسم راه ندهند.

تندیس شایستگی‌ بهترین کارگردانی مستند هم توسط نیکی مظفری و مرتضی رزاق کریمی به مهدی قنواتی برای فیلم‌ «هم جا» اهدا شد که او هم جایزه‌اش را به امیر نادری تقدیم کرد.

رزاق کریمی در این بخش تندیس بهترین مستند را هم به محسن استاد علی برای مستند «زنانگی» اهدا کرد.

جواد عزتی در ادامه و هنگام اهدای جوایز جلوه‌های ویژه میدانی از فرهاد شریفی راد یاد کرد و ایمان کرمیان را برگزیده بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای فیلم «ویلایی‌ها» معرفی کرد.

تندیس بهترین جلوه‌های ویژه بصری هم توسط سیروس ابراهیم‌زاده و اصغر همت به سینا قویدل برای فیلم «رگ‌ خواب» تعلق گرفت.

تندیس شایستگی‌ ودیپلم افتخار بهترین چهره پردازی در ادامه این مراسم توسط سروش صحت و مجید مظفری به عبدالله اسکندری و مهرداد میرکیانی برای فیلم «لانتوری» اهدا شد.

اسکندری پس از دریافت تندیس با تبریک برای جوایز اخیر سینمای ایران در ونیز جایزه‌اش را به مانی اسکندری از دستیارانش اهدا کرد.

جایزه بهترین طراحی لباس هم توسط ستاره اسکندری و مهران غفوریان به عباس بلوندی برای فیلم «یتیم خانه ایران» اهدا شد.

در ادامه مریلا زارعی و مهران احمدی برای اهدای جایزه بهترین طراحی صحنه در جایگاه حاضر شدند که تندیس شایستگی‌ و دیپلم افتخار این بخش به کیوان مقدم برای فیلم‌ «فروشنده» تعلق گرفت.

بخش دیگری از مراسم با آوازخوانی کورش تهامی همراه بود. این بازیگر آهنگ شب مهتاب را که توسط محمدرضا شجریان اجرا شده بود خواند و برای این هنرمند آرزوی سلامتی کرد.

بخش بعدی اهدای جوایز به اعلام نام برگزیدگان صدابرداری و صداگذاری اختصاص داشت که بابک اردلان برای فیلم «رگ‌ خواب» و بهمن اردلان برای فیلم «رگ‌ خواب» معرفی شدند.

اهدای تندیس شایستگی‌ بهترین فیلمبرداری دیگر بخش این مراسم بود که تورج منصوری و هومن سیدی تندیس و دیپلم افتخار را به فرشاد محمدی برای فیلم «رگ‌ خواب» دادند.

محمد سریر و بهنوش بختیاری در ادامه تندیس شایستگی‌ بهترین موسیقی متن را به کارن همایونفر برای «اروند» اهدا کردند.

جایزه بهترین تدوین نوزدهمین جشن خانه سینما هم به هایده صفی یاری برای فیلم «فروشنده» تعلق گرفت.

جشن نوزدهم خانه سینما پس از گذشت بیش از یک ساعت و نیم به بخش‌های هیجان انگیز خود رسید که ابتدا در این بخش جایزه بهترین نقش مکمل مرد اهدا شد.

امین حیایی و میلاد کی‌مرام تندیس این بخش را به فرید سجادی حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» اهدا کردند.

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز با حضور غزل شاکری و علی جلیلوند به پانته آ پناهی‌ها برای بازی در فیلم «لاک قرمز» تعلق گرفت این بازیگر برای حضور در صحنه تئاتر نتوانست در مراسم حضور داشته باشد که شبنم مقدمی به جای او این تندیس را دریافت کرد.

بخش بعدی جشن بزرگ سینمای ایران با پخش تصاویری از نهمین جشن خانه سینما همراه شد که در آن ابتدا امین تارخ با بیان جملاتی از محمدرضا شجریان دعوت می‌کرد که روی سن حاضر شود و او هم بداهه قطعه‌ای را اجرا کرد. این جشن به بزرگداشت این هنرمند ایران اختصاص داشت.

در ادامه فاطمه معتمدآریا و ایرج طهماسب به صحنه آمدند و تندیس شایستگی‌ بهترین بازیگر نقش اول مرد را به شهاب حسینی اهدا کردند که بابک کریمی جایزه این بازیگر را دریافت کرد.

برای اهدای تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن حمید نعمت الله، ساره بیات و نوید محمدزاده روی سن آمدند که‌ در این بخش لیلا حاتمی برگزیده شد.

رخشان بنی اعتماد، فرشته طائرپور، فرهاد توحیدی، هارون یشایایی، غلامرضا موسوی و ابوالحسن داودی اهدای چند جایزه پایانی این جشن را برعهده داشتند که تندیس شایستگی‌ بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای فیلم‌ فروشنده اهدا شد که بابک کریمی جایزه وی را دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی هم به اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» تعلق گرفت که مریم نراقی از طرف این کارگردان جایزه‌اش را دریافت کرد.

داودی در این بخش ابراز  امیدواری کرد که فیلم‌های خوبی که توقیف شدند امکان نمایش پیدا کنند و پس از آن هیچ مسئولی آن را تحریم نکند.

جایزه بهترین فیلم نوزدهمین‌ جشن خانه سینما نیز به اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» تعلق گرفت که این بار هایده صفی یاری به نمایندگی از این فیلمساز حاضر شد.

در ادامه پیامی تصویری از اصغر فرهادی که برای فیلمبرداری اثر جدیدش خارج از ایران است،  پخش شد که او در آن گفت: «بیشترین جوایز را از جشن خانه سینما گرفته ام و این برایم باعث افتخار است و امیدوارم سال آینده بتوانم کنارتان‌ باشم.»

بخش پایانی این مراسم با اجرای قطعه‌ای موسیقی از اشکان‌ خطیبی درباره ایران و آتش بازی برای گرامی داشت روز ملی سینما همراه بود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید