درامانقد-سینما: جف نیکولزِ نویسنده و کارگردان (که سال گذشته با فیلم‌های مستقل و تحسین‌شده‌ی «رویداد ویژه‌ی نیمه‌شب» و «لاوینگ» خوش درخشید) با الهام از ریچارد لینکلیتر که ۳۲ سال است در «انجمن فیلم آستین» مشغول به کار است، در حال راه‌اندازی یک تشکیلات غیرانتفاعی مشابه برای خوره‌های سینماست.

این تشکیلات با عنوان «انجمن سینمایی آرکانزاس»، با رویدادی سه‌روزه با نام «پریمیئر» از ۲۴ تا ۲۶ اوت (۲ تا ۴ شهریور) افتتاح خواهد شد. دیوید لوئری کارگردان (که «اژدهای پیت» و «داستان روحی» از فیلم‌های موفق اخیرش هستند) و آدام درایور (بازیگر «پترسن» و «فورس بیدار می‌شود») هم به محل برگزاری این رویداد در «لیتل راک» سفر می‌کنند تا در نمایش جدیدترین آثارشان شرکت کنند و سپس در نشست‌های پرسش‌وپاسخی با نیکولز و ران رابینسن حاضر شوند.

انجمن سینمایی آرکانزاس با هدف نوسازی سینمایی در «لیتل راک» و در بلند مدت، احیا و نوسازی سینماهای منطقه شکل می‌گیرد. نیکولز کارگردان فیلم «ماد» در این باره می‌گوید: «واقعاً تأسف‌بار است که فیلمی مانند «مهتاب» در جنوب‌شرقی آرکانزاس نمایش داده نشد که شامل جمعیت قابل‌توجهی از شهروندان آفریقایی‌تبارست. باید در این مورد کاری کنیم تا این آثار مستقل برجسته، در همه جا فرصت نمایش داشته باشند.»

خود نیکولز می‌گوید وقتی با اولین فیلم‌هایش «داستان‌های شات‌گان» و «پناه بگیر» به جشنواره‌های مختلف می‌رفت، وضعیت مالی‌اش به گونه‌ای بود که حتی نمی‌توانست یک وعده غذا برای خودش بخرد. او در این خصوص از صندوق تولید فیلم تگزاس که بخشی از انجمن فیلم آستین است، الهام گرفته و می‌خواهد با تشکیلات جدیدش از فیلم‌سازان جوانی هم حمایت کند که معمولاً نمی‌توانند از عهده‌ی مخارج‌شان در زمان حضور در جشنواره‌های سینمایی برآیند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید