درامانقد- سینما:فیلم سینمایی «کوه» (Monte)، جدیدترین ساخته امیر نادری فیلمساز ایرانی از نیمه دوم مردادماه در سینماهای گروه هنر تجربه به نمایش درمی‌آید.

طبق اعلام روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، این فیلم به محض صدور پروانه نمایش آن، از نیمه مردادماه در سینماهای گروه هنر وتجربه اکران می‌شود.

«کوه» به عنوان اولین فیلم ایتالیایی‌زبان نادری، روایتگر ماجرای مردی است که به رغم تاریکی مطلقی که پیرامونش را فراگرفته، تقلا می‌کند آفتاب را به روستای خود بازگرداند. در خلاصه داستان فیلم آمده: «در گذشته‌های دور، در دهکده‌ای نیمه متروک پای کوه، آگوستینو به همراه همسرش نینا و پسرش جان زندگی می‌کند. آنها قربانی سختی‌های زندگی و درگیر جنگ دایمی با طبیعت می‌شوند.»

آندریا سارتورنی و کلودیا پوتنتزا بازیگران اصلی جدیدترین فیلم سینماگر ایرانی هستند که تقریبا تمام صحنه‌های آن در کوه‌های منطقه تیرول جنوبی و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا فیلمبرداری شده است.

امیر نادری متولد 1324 در آبادان بود که از سال 68 ایران را ترک کرد و در امریکا فیلمسازی خود را ادامه داد. نادری که 1350 اولین فیلمش یعنی  «خداحافظ رفیق» را ساخت بعدتر توانست با آثاری چون تنگنا(1352) و تنگسیر(1352) جایگاه خود را در سینما تثبیت کند. پس از انقلاب نادری با فیلم «دونده» موفق به جلب توجه جشنواره های خارجی شد و البته در ایران هم مخاطبان و منتقدین زیادی را متوجه شکل جدید فیلمسازی خود کرد، به اندازه ای که آثاری چون دونده(1363) و آب،باد،خاک(1364) از فیلم کالت ها و محبوب ترین آثار سینمایی ایران محسوب می شوند. نادری پس از مهاجرت نیز به فیلمسازی خود ادامه داد و آثاری چون: منهتن از روی شماره(1993)، آ،ب،ث… منهتن(1997)، مارتن(2002)، دیوار صوتی(2005)، وگاس:براساس یک داستان واقعی(2008) و کات(2011) و… را ساخت.

تیزر فیلم «کوه» تازه ترین ساخته امیر نادری را می توانید اینجا تماشا کنید.

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید