درامانقد-تئاتر:گلندا جکسون بازیگر و سیاستمدار بریتانیایی که تا به حال دو بار برنده جایزه اسکار شده است، پس از سال‌ها در نمایشنامه‌ «سه زن بلند بالا» نوشته ادوارد آلبی نقش‌آفرینی می‌کند.

نمایشنامه «سه زن بلندبالا» از نوشته‌های مشهور ادوارد آلبی نمایشنامه‌نویس نامدار آمریکایی و دارنده سه جایزه ادبی پولیتزر است که ماه مارس 2018 (بهار 1397) با کارگردانی جوزف منتلو کارگردان مطرح آمریکایی در نیویورک روی صحنه می‌رود.
گلندا جکسون بازیگر مشهور سینما و سیاستمدار بریتانیایی که برای بازی در دو فیلم «زنان عاشق» (۱۹۷۱) و «لمسی از عزت» (۱۹۷۴) اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرده، پس از سال‌ها دوری از فعالیت‌های هنری در این نمایش بازی خواهد کرد.
جکسون در حالی در این نمایش روی صحنه می‌رود که در اوایل دهه ۹۰ میلادی بازنشستگی خود را از سینما اعلام کرد و وارد سیاست شد. او به عنوان یکی از نمایندگان حزب کارگر بریتانیا به مجلس عوام راه یافت و به عنوان یکی از مخالفان سرسخت حمله به عراق سخنرانی‌های بسیاری انجام داد.
در این نمایش علاوه بر گلندا جکسون، بازیگرانی همچون لائوی مت‌کلف بازیگر مطرح آمریکایی، ریک میرامونتز و اندی اسنیدر بعنوان بازیگر با جوزف منتلو همکاری می‌کنند.
نمایش «سه زن بلندبالا» که برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ با کارگردانی خود ادوارد آلبی در شهر وین روی صحنه رفته، روایت زندگی سه زن در سنین مختلف است. یعنی زنی فرتوت، زنی میان سال و خانمی جوان که روحیات و آرزوهای خود را بازگو می‌کنند و به مانند دیگر آثار البی زبانی غریب دارد و از مایه های آشنای تئاتر ابزورد بهره برده است. این نمایشنامه با ترجمه هوشنگ حسامی نیز به فارسی برگرداننده شده و توسط نشر تجربه به انتشار رسیده است.
نمایش «سه زن بلند بالا» با کارگردانی جوزف منتلو کارگردان مطرح آمریکایی و دارنده دو جایزه تونی و با تهیه‌کنندگی اسکات رادین در ماه مارس 2018 در نیویورک روی صحنه می‌رود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید