درامانقد-سینما: بخش سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن برندگان جوایز اصلی خود را شب گذشته ۲۳ می برابر با دوم خرداد معرفی کرد.

جایزه اول بیست و دومین دوره اهدای جوایز سینه‌فونداسیون به فیلم فرانسوی «Mano A Mano» ساخته لوییز کورواسیه تعلق گرفت.

این جایزه توسط کلر دنی کارگردان فرانسوی و رئیس هیأت داوران این بخش به برنده اهدا شد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی این فیلم داستان دو آکروبات باز را روایت می‌کند که از شهری به شهری می‌روند و نمایشی دونفره اجرا می‌کننداما روابط این دو با شک کردن به یکدیگر خراب می‌شود.

کلر دنی به کارگردان برگزیده این بخش گفت: شما با این فیلم ما را به دنیای سیرک بردید و به شیوه‌ای شناخته نشده ما را با چیزی شگفت‌انگیز آشنا کردید.

وی افزود: این فقط یک فیلم کوتاه نبود بلکه برای ما بخشی از یک داستان بزرگ بود.

کورواسیه دختر یک موسیقیدان است و دو برادرش به عنوان هنرمند سیرک کار می‌کنند. به همین دلیل وی گفت که برای او همه چیز شبیه زندگی‌ای بود که نزدیکش جریان دارد.

وی علاوه بر جایزه نقدی شاهد نمایش اولین فیلم بلندش در جشنواره فیلم کن خواهد بود.

جایزه دوم به فیلم آمریکایی «Hieu» ساخته ریچارد ون اهدا شد که داستانی از یک خانواده ویتنامی-آمریکایی را روایت می‌کند که دیداری خاص را تجربه می‌کنند.

جایزه سوم نیز به طور مشترک به «آمبیانس» ساخته ویسام ال جعفری از فلسطین و «روح کوچک» ساخته باربارا روپیک از لهستان اهدا شد.

«آمبیانس» داستان دو فلسطینی جوان را تصویر کرده که سعی دارند موسیقی دمو برای یک کمپ مهاجران بسازند و «روح کوچک» انیمیشنی از سفر یک روح کوچک به درون بدنی مرده است که می‌خواهد ببیند پس از مرگ چه اتفاقی می‌افتد.

بخش سینه فونداسیون از سال ۱۹۹۸ کار خود را شروع کرده و برای کشف استعدادهای خلاق در مدرسه‌های فیلم از سراسر جهان فعالیت می‌کند. هر سال بین ۱۵ تا ۲۰ فیلم متوسط تا بلند در این بخش مورد داوری قرار می‌گیرد.

امسال بیش از ۲ هزار دانشجوی فیلم از ۳۶۶ مدرسه فیلمسازی آثارشان را به این بخش ارسال کرده بودند.

جایزه نقدی این رقابت ۱۵ هزار یورو، ۱۱ هزار و ۲۵۰ یورو و ۷۵۰۰ یورو برای برندگان اول تا سوم است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید