درامانقد-سینما: پولانسکی به تازگی مراحل پس از تولید «یک افسر و یک جاسوس» را به پایان رسانده و پلی تایم شرکت فرانسوی، پخش و فروش این فیلم را بر عهده گرفته است.

رومن پولانسکی در حالی با فیلم جدید خود به بازار کن می آید که با توجه به حساسیت های به وجود آمده در خصوص مسائل مربوط به آزار جنسی کمتر پخش کننده ای در آمریکا حاضر به همکاری با فیلم اوست.

«یک افسر و یک جاسوس» تریلری جاسوسی تاریخی بر پایه رمان رابرت هریس است و ژان دوژردن بازیگر برنده جایزه اسکار فیلم «آرتیست» و متیو آمالریک از فیلم «در دروازه ابدیت» در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فیلم داستان حقیقی ژرژ پیکارت افسر ضدجاسوسی  است که از دستورات مافوق‌هایش سرپیچی میکند و راهی مأموریتی سخت می‌شود تا نام کاپیتان آلفرد دریفوس را از اتهام‌های وارد شده پاک کند. این کاپیتان یک افسر بااستعداد فرانسوی بوده است که اواخر دهه ۱۸۹۰ به صورت غیرمنصفانه متهم به جاسوسی برای آلمان شد.

پیکارت به این ترتیب وارد هزارتویی خطرناک از حقه و فساد می‌شود اما بالاخره سال‌ها بعد می‌تواند دریفوس را از هر گونه اتهام جاسوسی تبرئه کند. پرونده دریفوس مدت‌هاست که برای این کارگردان برنده جایزه اسکار جذاب بوده و او چند بار در طی مسیر کاری‌اش سعی کرده آن را تعریف کند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی نیکولا بریگو-رابرت مؤسس پلی‌تایم گفت: فیلم‌هایی با گستره و عظمت این در بازار امروزی بسیار کم پیدا می‌شوند.

وی اضافه کرد که این شرکت فروش فیلم را در فستیوال کن آغاز می‌کند و روز هجدهم ماه مه میزبان یک رخداد خصوصی برای پیش‌نمایش فیلم خواهد بود.

با وجود اینکه به علت پرونده قدیمی پولانسکی در آمریکا توزیع‌کنندگان آمریکایی مخصوصاً با رشد جنبش «من هم همینطور» از فیلم پولانسکی خود را دور نگه داشتند و فکر می‌کنند حمایت از او در ایالات متحده به ضررشان خواهد بود، اما مشارکت پلی‌تایم در پروژه جدید او به این معنی خواهد بود که این فیلم می‌تواند مخاطبان آمریکایی خارج از کشور را جذب کند. این فیلم با بودجه ۲۹ میلیون دلاری ساخته شده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید