درامانقد-سینما: ایوا دوورنی که در سال‌های اخیر درام‌های جنجالی و جذابی درباره نژادپرستی ساخته است، مجموعه جدیدی با همین مضمون برای نتفلیکس خواهد ساخت که گویا از باقی تجربیاتش رادیکال تر و جنجالی تر خواهد بود!

این مجموعه چهارقسمتی با عنوان «وقتی آن‌ها ما را می‌بینند» بر اساس داستان‌های پنج نفری شکل گرفته است که به‌اشتباه به جنایتی محکوم شدند که در واقع مرتکب آن نشده بودند. اگر از این داستان واقعی بی‌خبرید باید اشاره کرد که در سال ۱۹۸۹ پنج پسر سیاه‌پوست در ارتباط با تجاوزی در پارک مرکزی دستگیر شدند. آن‌ها چند دهه را در زندان سپری کردند و حتی با دانلد ترامپ هم پیوند خوردند! رییس‌جمهور فعلی آمریکا در آن سال دست به انتشار یک آگهی یک‌صفحه‌ای در روزنامه‌های نیویورک زد که در آن خواستار مجازات مرگ برای این پنج نوجوان شده بود.

به گزارش هنر و تجربه اما اگر می‌خواهید پیش از نمایش این مجموعه بیش‌تر با سوژه‌های آن آشنا شوید می‌توانید فیلم دیدنی کن برنز مستندساز با نام «پنج نفر پارک مرکزی» / The Central Park Five را تماشا کنید که با رویکردی تندوتیز و اندوه‌بار داستان این پنج قربانی سیستم قضایی را از ابتدا تا پایان – جایی که بالأخره از زندان آزاد می‌شوند – روایت می‌کند.

«وقتی آن‌ها ما را می‌بینند» برای نخستین بار از ۳۱ ماه مه (۱۰ خرداد) از نتفلیکس عرضه خواهد شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید