درامانقد-سینما: روسای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از جمله جان بیلی رئیس آکادمی و داون هادسن مدیر اجرایی ارشد آکادمی بعد از نشست پنجشنبه‌شب با تعدادی از فیلمبرداران مطرح تصمیم گرفتند هر 24 بخش نود و یکمین دوره جوایز اسکار را که 24 فوریه (بامداد دوشنبه 6 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار می‌شود، به طور زنده از شبکه ای‌بی‌سی پخش کنند.

آکادمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آکادمی بازخورد اعضای خود را درباره نحوه اعطای جوایز اسکار چهار بخش فیلمبرداری، تدوین، فیلم کوتاه و چهره‌پردازی و مو بررسی کرد و تصمیم گرفت جوایز تمام بخش‌های آکادمی، بدون تدوین و در قالب همیشگی ما به طور زنده از تلویزیون پخش شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ورایتی، آکادمی چند روز قاطعانه در برابر اعتراض‌های سینماگران مطرح هر چهار بخش و همکاران آن‌ها ایستاد. این در حالی است که تعدادی از سینماگران شاخص از جمله مارتین اسکورسیزی، آلفونسو کوارون، اسپایک لی، برادلی کوپر، گلن گلوز و اما استون در نامه‌های سرگشاده، تصمیم آکادمی در مورد اعطای جوایز چهار بخش در زمان پخش آگهی‌های بازرگانی را توهین‌آمیز و دور از شأن توصیف کردند. شدت اعتراض‌ها به حدی بود که آکادمی نتوانست در برابر آن تاب بیاورد.

به گفته یکی از منابع نزدیک به آکادمی، اکنون مدت زمان برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار از سه ساعت بیشتر می‌شود که این برخلاف هدف آکادمی برای کم کردن مدت زمان مراسم است. سال گذشته مراسم سه ساعت و 53 دقیقه طول کشید.

تسلیم شدن آکادمی در برابر اعتراض‌ها در مورد اعطای جوایز چهار بخش در زمان پخش آگهی‌های بازرگانی، تنها یکی از چند اتفاق فاجعه‌بار و بسیار خبرساز مربوط به جوایز اسکار امسال است. روند زشت و طولانی انتخاب کوین هارت به‌عنوان مجری نود و یکمین دوره جوایز اسکار و بعد، اخراج او و بعد صحبت درباره انتخاب مجدد این کمدین یکی دیگر از موارد خبرساز آکادمی در ماه‌های اخیر بوده است.

آکادمی همچنین تابستان امسال اعلام کرد با هدف بالا بردن تعداد تماشاگران پخش تلویزیونی، یک بخش جدید با عنوان جایزه «دستاورد چشمگیر در فیلم محبوب» تأسیس می‌کند. این بخش قرار بود از امسال اجرایی شود، اما بعداً اعلام کرد فعلاً اعطای جایزه فیلم محبوب به تعویق می‌افتد و در دوره نود و یکم معرفی نمی‌شود. گذشته از این آکادمی اعلام کرده بود امسال تعدادی از نامزدهای بخش بهترین ترانه در مراسم، اجرای زنده نخواهند داشت، اما از این تصمیم خود نیز صرف نظر کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید