درامانقد-تئاتر: حسین محب اهری بامداد امروز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه و در سن ۶۷ سالگی سرانجام صحنه را ترک کرد. وی از بازیگران باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون بود که فعالیتی مستمر در این حوزه‌ها داشت و حتی با وجود بیماری، بر صحنه تئاتر به ایفای نقش می‌پرداخت. محب اهری سالها بود که با امید و روحیه ای مثال زدنی با بیماری سرطان مبارزه می کرد.

وی که در عرصه تئاتر همواره فعال بود و آثار زیادی در گونه های مختلف و نقش های متفاوت روی صحنه داشت در نمایش‌هایی چون «مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین» به کارگردانی بهرام بیضایی، «بحرالغرائب» به کارگردانی آتیلا پسیانی، «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی و آثار متعدد دیگری به ایفای نقش پرداخته بود.

در عرصه سینما نیز حضور در آثاری چون «وقتی همه خوابیم»، «گلچهره»، «جیب برها به بهشت نمی‌روند»، «سفر جادویی»، «من زمین را دوست دارم» و «روز واقعه» از جمله تجربیات مشهور بازیگری محب اهری بوده‌اند.

محب اهری اما مهمترین و عام ترین خاطرات خود در ذهن مردم را در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی که بازی کرده بود ساخت. از جمله آثاری که این هنرمند در آنها بازی کرده بود می توان به «محله بروبیا»، «محله بهداشت»، «علی البدل»، «دردسرهای عظیم ۲»، «پایتخت ۲»، «تبریز در مه»، «مختارنامه» و «شب عید» اشاره کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید