درامانقد-سینما: باراک اوباما رییس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا لیستی از فیلم‌ها، کتاب‌ها و موسیقی‌های مورد علاقه خود در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. اوباما این فهرست را که شامل نام‌های آشنا و تولیدات کمتر شناخته شده است دیروز، جمعه ۲۸ دسامبر(۷دی ماه) در صفحه فیسبوک خود پست کرده است.

او در توضیح خود درباره این فهرست نوشت: با رسیدن به روزهای پایانی ۲۰۱۸ به سنت مورد علاقه‌ام در به اشتراک گذاشتن لیست‌های آخر سال ادامه می‌دهم. این امر فرصتی به من می‌دهد تا توقفی کوتاه کرده و از دریچه کتاب‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌هایی که تاثیرگذار، الهام‌بخش و دوست‌داشتنی یافته‌ام، بازتابی از سالی که گذشت را ارائه دهم.

اوباما همچنین اضافه کرده است: این کار به من شانس آن را می‌دهد که نام هنرمندان، نویسندگان و قصه‌گویانی را که مهجور و ناشناخته مانده‌اند برجسته کنم.

در میان فیلم‌هایی که باراک اوباما در لیست محبوب‌های سال ۲۰۱۸ خود آورده است عنوان‌های زیر دیده می‌شوند: فیلم ترسناک «نابودی»، فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه»، فیلم کره‌ای «سوختن» براساس داستانی از موراکامی، کمدی «مرگ استالین»، فیلم جنایی «بلک‌ک‌کلنزمن» به کارگردانی اسپایک لی، کمدی «کلاس هشتم»، درام «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند»، فیلم «ردی به جا نگذار»، مستندی درباره اختلاف طبقاتی به نام « Minding the Gap– اختلاف رو در نظر بگیر»، فیلم «سوارکار»، درام ژاپنی «دزدان فروشگاه»، کمدی «دختران را حمایت کن»، «روما» اثر تحسین شده آلفونسو کوارون و فیلم مستند «تو همسایه‌ام نیستی».

اوباما همچنین فهرستی از کتاب‌های مورد علاقه خود را نوشته است که در صدر آن «شدن» نوشته همسرش میشل اوباما بانوی اول پیشین آمریکا قرار دارد. این کتاب درباره تجربیات شخصی میشل اوباما و چالش های او در مسیر زیسته خود است و به روزهای حضور خانواده اوباما در کاخ سفید هم می‌پردازد. «شدن» با فروش ۲ میلیون نسخه در مدت ۱۵ روز رکوردی فوق‌العاده از خود به جا گذاشت و در نهایت به پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا تبدیل شد.

اوباما در بخش موسیقی نیز از نانسی ویلسون خواننده سبک جز که حدود ۲ هفته پیش از دنیا رفت یاد کرد و با معرفی آلبوم او به فهرست خود پایان داد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید